"În urma apariţiei în spaţiul public a unor informaţii care semnalau defecţiuni la sistemul de ventilaţie din Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Verificările au confirmat existenţa unei temperaturi ambientale peste limita normală, respectiv între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări şi Sosiri, precum şi în saloanele din zona internaţională Schengen şi non-Schengen. Ca atare, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni: amendă contravenţională în cuantum de 10.000 lei; măsura remedierii deficienţei, în termen de 48 de ore", se menţionează în comunicat.
Miercuri, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a anunţat, printr-un comunicat, că sistemul de climatizare al Aeroportului Internaţional Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă, în special, zona de îmbarcare.
"Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare ("Finger"). CN Aeroporturi Bucureşti a luat măsurile care se impun atât pentru remedierea avariei, cât şi pentru suplimentarea cu noi echipamente, ce vor fi instalate provizoriu în cel mai scurt timp. În acest moment, sunt în curs de reamenajare şi spaţiile comerciale, care vor fi dotate cu sisteme de climatizare proprii", se menţiona în comunicat.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte întârzierile sau anulările de zboruri, cu care pasagerii aerieni s-au confruntat, în ultimele zile, companiile aeriene au informat ANPC că aceste probleme sunt generate de o situaţie la nivelul spaţiului aerian european, grav afectat din cauza problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în întreaga Europă.
"Într-o singură zi, de exemplu, spaţiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condiţiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore, ceea ce a dus la anularea şi reprogramarea zborurilor", subliniază reprezentanţii autorităţii.
ANPC recomandă pasagerilor, în aceste condiţii, să se informeze permanent cu privire la condiţiile meteorologice din ţara de destinaţie, ca şi din cea de plecare şi să ţină legătura cu companiile aeriene.
"Conform atribuţiilor, ANPC monitorizează atent atât operatorii economici de transport aerian, cât şi companiile aeroportuare, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate.
Atunci când consideraţi că acestea v-au fost încălcate, încercaţi o soluţionare amiabilă cu operatorul economic, iar când acest lucru nu este posibil, apelaţi la ANPC în situaţia operatorilor de transport aerian cu sediul în România sau la Centrul European al Consumatorilor din România, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competenţelor", recomandă Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC, citat în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.