"Pandemia de Covid-19 a afectat grav traficul aerian, în special pe cel internaţional, acesta situându-se în prezent la circa 15-20% din normalul acestei perioade. În aceste condiţii, şi traficul pe aeroporturile din Bucureşti cunoaşte un trend descendent similar. În acest context, CN Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a analizat posibilităţile de operare la Aeroportul Henri Coandă cu o infrastructură de terminal adaptată valorilor actuale de trafic. Măsurile au în vedere atât eficientizarea activităţii aeroportuare prin exploatarea raţională a resurselor disponibile, cât şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite pasagerilor şi a creşterii siguranţei sanitare", se spune într-un comunicat al CNAB.
INHGA: Cod PORTOCALIU de INUNDAȚII. Află UNDE
Astfel, pentru procesarea pasagerilor pe fluxul de Plecări, vor fi deschise numai 52 de ghişee check-in (de la 53 la 104) amplasate în zona nouă a terminalului, iar zona aferentă ghişeelor 1-52 va fi amenajată ca zonă de aşteptare dotată cu banchete, unde pasagerii şi însoţitorii acestora pot aştepta începerea operaţiunilor pentru zborul dorit.
"Acelaşi principiu al utilizării eficiente şi flexibile a resurselor, coroborat cu cel al siguranţei sanitare, va fi aplicat şi în zona de îmbarcare care va funcţiona cu un număr redus de porţi de îmbarcare proporţional cu valorile de trafic, respectiv cu 14 porţi de îmbarcare pentru zboruri internaţionale (cu o reducere de 40% a capacităţii de procesare aferentă burdufurilor de îmbarcare/debarcare şi cu o reducere de 40% a capacităţii de procesare pentru zborurile cu aeronave parcate pe platformă)", adaugă CNAB.
Măsurile vor intra în vigoare din data de 16.02.2021, începând cu ora 8:00, şi se vor menţine până la înregistrarea unei creşteri semnificative a numărului de pasageri şi de mişcări aeronave.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.