"Din punctul meu de vedere, pentru ca o astfel de măsură să fie fezabilă şi să nu pună presiune suplimentară pe bugetul general consolidat al statului, ar trebui legată de plata la zi a taxelor şi contribuţiilor datorate de angajatorii şi angajaţii implicaţi în schema de sprijin până la nivelul lunii anterioare acordării scutirii. În felul acesta ar exista posibilitatea creşterii încasărilor din taxele anterior datorate, iar veniturile totale ale statului pe anul 2020 ar creşte de la 31,8% din PIB la 32,4% - 32,6% din PIB. Din veniturile astfel realizate, parte merg către susținerea CAS și CASS pentru contribuabilii care fac obiectul scutirii temporare.", a precizat analistul economic.
Adrian Câciu: Presiunea pe cursul valutar se menţine
"De asemenea măsura ar putea fi legată şi de stimularea mediului asociativ din care fac parte cele trei industrii, în vederea implicării în combaterea evaziunii fiscale prin colaboarea cu ANAF în identificarea companiilor evazioniste sau a practicilor de acest gen. Adică nu poţi doar să salvezi industrii fără sa ceri ca stat o participare la diminuarea evaziunii. Sunt convins că mediul asocitaiv ar accepta o astfel de ofertă!", susține Adrian Câciu.
Analistul spune clar că industriile au nevoie de sprijin, și că trebuie să-l primească, dar cu câteva condiții.
"Să ne înţelegem: Industriile au nevoie de sprijin! Şi trebuie să îl primească, dar trebuie să fie buni platnici şi să aibă toleranţă zero la evaziunea fiscală! Dacă toate condițiile acestea ar fi indeplinite, iată că avem soluţia pentru măsurile solicitate de mediul de afaceri afectat.", a declarat Adrian Câciu.
Analistul economic explică faptul că trebuie ținut cont că cele trei industrii produc anual pentru bugetul de stat circa 52 de miliarde de lei.
"În subisidiar, în termeni de cost de oportunitate, trebuie ţinut cont de faptul că cele trei industrii produc anual pentru bugetul de stat circa 52 miliarde lei, iar costul sustinerii se ridică la 5,3 miliarde lei (fiind o susținere temporară de 3 luni). Lipsa de susţinere ar aduce un minus de 26 miliarde lei la bugetul de stat şi ar crea disfunctii socio-economice pe orizontală estimate la un cost statal 7 miliarde lei, ca efect de prima rundă, prin concedierea a 50% din angajati şi susţinerea acestora din bugetul de asistenţă socială."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.