Potrivi actualei legislații, certificatul de calificare profesională poate fi solicitat și eliberat până la 28 septembrie, termenul limită.
Totuși, această dată s-ar putea schimba, având în vedere că Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță a Guvernului ce prevede amânarea termenului inițial pentru obținerea documentului.
În cazul în care inițiativa legislativă se aprobă și se publică în Monitorul Oficial pentru a putea intra în vigoare, noul termen-limită pentru obținerea unui certificat de calificare profesională ar urma să fie 1 ianuarie 2021. Astfel, cei ce sunt atestați ca administratori de bloc vor avea ceva mai mult de un an în plus pentru a obține un astfel de certificat.
Citește și Administrator de bloc. Trebuie să știți aceste reguli
Potrivit Legii nr. 196/2018, certificatul de calificare profesională reprezintă actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc. Anterior intrării în vigoare a actualei legi a asociațiilor, administratorii de bloc aveau o singură obligație, și anume să fie atestați de către primar, nu să dețină și un certificat de calificare profesională.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.