În total, guvernul federal va finanța cu peste 11 miliarde de dolari proiectul Hudson Tunnel, în valoare de 17,2 miliarde de dolari, arată Reuters.
Proiectul include repararea unui tunel existent construirea unuia nou pentru calea ferată de pasageri Amtrak între New Jersey și Manhattan, a declarat liderul senatului SUA, Chuck Schumer.
Orice defecțiune a liniilor de tren din actualul tunel, care a fost grav avariat în timpul furtunii Sandy din 2012, ar îngreuna deplasările în cea mai mare zonă metropolitană din SUA, care produce 10% din economia țării.
Casa Albă a avansat în luna iulie o finanțare de 6,88 miliarde de dolari de la departamentul de transport al SUA pentru acest proiect.
Secretarul transporturilor, Peter Buttigieg a declarat vineri că proiectul Hudson Tunnel va reduce întârzierile călătorilor, va susține 72.000 de locuri de muncă și va genera o activitate economică de 19 miliarde de dolari. "Acesta este cel mai mare proiect de acest gen din istoria modernă a Americii", a declarat Buttigieg.
Proiectul a fost dezbătut la Washington timp de peste zece ani, de când tunelul feroviar a fost avariat iar furtuna Sandy a inundat părți ale orașului. Tunelul feroviar, vechi de 112 ani, transportă 200.000 de pasageri pe zi.
Administrațiile orașelor New Jersey și New York vor contribui cu 30% din costuri, iar compania feroviară națională pentru pasageri din SUA, Amtrak finanțează cu 1 miliard de dolari aceste lucrări, a precizat Schumer.
SUA, prin intermediul programului Gateway, urmăresc să renoveze o mare parte din infrastructura îmbătrânită a liniei feroviare din zona de Nord, între Newark, New Jersey, și New York City.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.