„S-a terminat cu autovehiculele diesel. Cred că în câţiva ani acestea vor dispărea complet. Este o tehnologie care aparţine trecutului. Oamenii au realizat că nu vom avea niciodată maşini diesel complet curate, fără emisii de oxid de azot”, a declarat comisarul european pentru piaţă internă şi industrie, Elzbieta Bienkowska.
De altfel, mai multe orașe din Europa au decis să interzică mașinile diesel. O regulă care va intra în vigoare la Roma, în 2024, pentru ca, un an mai târziu, măsura să fie introdusă la Madrid și Atena. Iar în Germania, autoritățile au decis recent ca două mari localități ale țării să impună restricții de circulație pentru autoturismele diesel. Iar la Londra, șoferii care condus astfel de mașini mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară. Parisul analizează și el o normă similară.
Citește și Salvarea motoarelor diesel vine din România! Un senzor reduce emisiile
Nu trebuie uitat că, recent, Uniunea Europeană a adoptat standarde stricte de emisii de dioxid de carbon pentru autoturisme și camionete. Scopul fiind acela de a garanta că, din 2030, autoturismele noi vor emite, în medie, cu 37,5% mai puţin CO2, iar camionetele noi, în medie, cu 31% mai puţin CO2 comparativ cu nivelurile din 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.