Dacă până acum șoferii mașinilor electrice treceau nepăsători pe lângă pompele de benzină fără să le pese de explozia prețurilor combustibililor fosili, acum, că prețul energiei electrice a explodat, aceștia se gândesc cu îngrijorare la ceea ce va urma.
Cei mai îngrijorați șoferi de mașini electrice din Europa par a fi germanii după ce Kaufland și Lidl, care oferea încărcare gratuită pentru astfel de autovehicule, acum acest lucru nu se mai întâmplă, scrie Der Spiegel.
Compania care deține cele două lanțuri de magazine a decis să ofere astfel de servicii numai contra cost astfel că la unele stații de încărcare un kilowatt oră costă 89 de eurocenți.
Nu este prea ieftin nici pentru cei care își încarcă mașinile acasă deoarece prețul a urcat exponențial și pentru consumatorii casnici.
Britanicii se tem și ei că de la 1 octombrie încărcarea unor vehicule electrice va costa mai mult decât plinul unei mașini pe benzină sau chiar motorină.
Costul de încărcare a unei mașini electrice la domiciliu va crește semnificativ de la 1 octombrie. scrie https://www.which.co.uk/ Încărcarea unor mașini electrice va fi atât de scumpă încât va fi mai ieftin să alimentezi un model echivalent cu motorină sau benzină.
51% dintre proprietarii de vehicule electrice (VE) și-au cumpărat mașina din cauza costurilor de funcționare mai mici pe care le pot oferi vehiculele electrice, potrivit unui sondaj pe care publicația mai sus menționată l-a realizat la începutul acestui an.
Dar, având în vedere că prețul energiei electrice a crescut la 52 de penny pe kWh, proprietarii de mașini medii vor plăti, în medie, cu 158 de lire sterline mai mult pe an pentru a-și încărca mașina, în comparație cu alimentarea cu motorină a unei mașini de aceleași dimensiuni.
Cei care nu sunt suficient de norocoși pentru a putea încărca de acasă sau care se bazează în mare măsură pe rețeaua publică de încărcare a vehiculelor electrice vor plăti adesea mai mult.
Citește și: Vânzările de autoturisme electrice şi hibrid scad în Europa dar cresc în România
Vânzările de autoturisme electrice şi cu motor hibrid au scăzut în Europa în al doilea trimestru al acestui an, conform datelor publicate de Compania de Consultanţă PricewaterhouseCoopers, însă piaţa din România, relativ mică încă, este în continuare în creştere - arată acelaşi studiu.
Vânzările de maşini 'verzi' din principalele zece pieţe auto europene, respectiv Germania, Franţa, Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Ţările de Jos, Elveţia şi Austria, au scăzut cu 4,% în trimestrul al doilea al acestui an, reflectând în continuare problemele cu care se confruntă producătorii, legate în special de lipsa componentelor şi de întârzierea livrărilor - reiese dintr-o analiză realizată de Departamentul de Strategie Globală din reţeaua PwC. Conform studiului, în primele două trimestre din 2021 au fost înregistrate creşteri de sută la sută şi, respectiv, 259%, după care avansul s-a temperat la 32 de procente în trimestrul al treilea, 6% în trimestrul patru şi 13 procente în primele trei luni din 2022.
Vânzările de maşini electrice au fost singurele care şi-au continuat creşterea în trimestrul al doilea al anului curent la nivel european, înregistrând un avans de peste 8%, care nu a putut compensa însă scăderile consemnate de modelele hibrid. În prima jumătate a anului, cota de piaţă a maşinilor 'verzi' în Europa a ajuns la 45,6%, din care mai mult de jumătate reprezintă modele hibrid. Piaţa de profil din România, fiind încă mică, îşi continuă creşterea cu o rată de peste sută la sută, iar în iulie, vânzările de maşini electrificate le-au depăşit pentru prima dată pe cele diesel, conform datelor PwC România, transmite Rador. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.