Înmatriculările de autoturisme noi cu motoare diesel au scăzut cu 27,3% compartiv cu perioada similară din 2018 atingând un volum de 32.858 unităţi , în timp ce cele cu motoare pe benzină au crescut cu 46,4% ajungând la 83,476 unităţi. Comparativ cu primele nouă luni din 2018, înmatriculările de autoturisme noi cu propulsie alternativă (inclusiv cele electrice) au crescut cu 75,2%, atingând 7.660 unităţi.
10 state UE cer interzicerea mașinilor diesel și pe benzină
Până în Septembrie au fost înmatriculate în România 999 unităţi vehicule electrice noi, în creştere cu +113,5%, în timp ce autoturismele noi cu propulsie hibridă au crescut cu 89,2%, atingând 5.320 unităţi.
În primele luni din acest an, în UE, compativ cu perioada similară din 2018, înmatriculările de autoturisme noi cu motoare diesel, au scăzut cu 16,4% , totalizând 3.607.037 unităţi, în timp ce autoturismele cu motoare pe benzină au înregistrat o creştere de 3,4%, atingând valoarea de 6.929.897 unităţi.
Înmatriculările de vehiculele noi cu propulsie alternativă au crescut cu 35,3%, înregistrând 1.142.329 unităţi, din care autovehiculele 100% electrice 198.464 unităţi, reprezentând o creştere de 102,5 % faţă de primele 6 luni din 2018.
Cele mai multe vehicule electrice noi au fost înmatriculate în Germania (48.055 unităţi, 94,7%), Olanda (34.321 unităţi, 124,1%) şi Franţa (30.378 unităţi, 50,1%). Norvegia continuă să rămână leader în Europa la înmatriculările de vehicule noi cu un volum de 49.483 unităţi înmatriculate în primele 9 luni din 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.