Dar, potrivit unei companii israeliene specializată în dezvoltarea tehnologiilor avansate, inteligența artificială și algoritmii ei ar putea ajuta la contracararea fenomenului. Compania Intelligent Traffic Control (ITC) dezvoltă un software ce poate colecta date în timp real de la camerele de monitorizare a circulației, putând manevra semafoarele în funcție de fluxurile de trafic.
"ITC a reușit să demonstreze matematic că multe ambuteiaje pot fi prevenite dacă se intervine suficient de devreme", a explicat Dvir Kenig, unul dintre responsabilii companiei, precizând că în două intersecții unde sistemul lor a fost implementat gradul de congestionare a traficului s-a redus cu 30%.
Această problemă de fluidizare a traficului este foarte importată pentru Israel unde, potrivit unui recent raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economie, "infrastructura de transport este grav deficitară în comparație cu majoritatea celorlalte țări avansate".
Evoluție
Potrivit lui Meir Arnon, fondatorul expoziției comerciale "EcoMotion", interesul tot mai mare la nivel mondial pentru mobilitate inteligent a permis Israelului, care spune că exte o "națiune start-up" datorită sectorului său de înaltă tehnologie în plină expansiune, să devină un jucător în sectorul auto, chiar dacă țara nu produce mașini.
"Mașinile s-au schimbat", a declarat el. "Înainte erau făcute din tablă, aveau roți, un radio, scaune, lucruri care, acum, contează mai puțin. Ceea ce îi diferențiază pe producătorii de automobile în prezent este experiența de condus, capacitatea vehiculului de a se adapta la șofer", a continuat el.
Potrivit acestuia, sistemele tehnologice dezvoltate de armata israeliană și de sectorul privat al apărării, în special în domeniul supravegherii, al comunicațiilor și al senzorilor, au devenit esențiale pentru producătorii de automobile.
Viitorul vehiculului se află în afara vehiculului
Cu peste 600 de start-up-uri de înaltă tehnologie - "al doilea după Silicon Valley" - Israelul a devenit "un centru" pentru mobilitatea inteligentă, spune Arnon, menționând că 35 de companii auto internaționale sunt prezente în Israel, inclusiv gigantul american General Motors (GM). "Viitorul vehiculelor se află în afara vehiculului: în cloud, pe telefoanele noastre", spune Gil Golan, șeful centrului tehnic al GM din Israel, pe care îl descrie ca fiind un teren propice pentru "inovație".
Rider Dome, altă companie prezentă la salonul EcoMotion din Tel Aviv, este specializată în siguranța rutieră: camerele sale din fața și din spatele motocicletelor folosesc inteligența artificială pentru a-i avertiza pe șoferi de pericolele din jurul lor. "Asistența la condus a devenit o normă în aproape toate mașinile, dar nu există pentru motociclete", a subliniat directorul Yoav Elgrichi.
Dar dacă Israelul vrea cu adevărat să își facă un loc în domeniul tehnologiei auto și să și-l păstreze, va trebui să investească în inginerie, punctează Lisya Bahar Manoah, de la Catalyst Investments. În opinia ei, este necesar "ca în Europa, și în special în Germania și Austria, să se creeze școli profesionale" specializate în sectorul mobilității.
Citește și Israelienii construiesc un drum cum NU au mai văzut AMERICANII
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.