"Suntem într-o colaborare permanentă cu Ministerul Transporturilor din România pentru planurile de infrastructură apropo de reţeaua transeuropeană de transport pentru o potenţială cale ferată de mare viteză pentru pasageri în România, care să fie traseul optimal şi ce cărămizi trebuie să punem din timp pentru pregătirea unui astfel de proiect care ar putea fi fezabil până în 2040, dacă ne ţinem de planuri, ne aşezăm de acum, le urmărim. Acest proiect ar urma să lege Bucureştiul de reţeaua de mare viteză europeană. Ăsta este un nou deziderat pe care îl avem la nivel european pentru pasageri", a precizat Vălean.
Cât priveşte posibilitatea ca pasagerii să apeleze la tren pentru a veni de la Bruxelles la Bucureşti, Vălean a apreciat că această opţiune ar fi posibilă numai dacă distanţa poate fi parcursă sub trei ore şi, cel mai probabil, cu un o cursă de noapte.
"Noi ştim foarte bine că, pentru a face opţiunea pentru tren în locul avionului, trebuie ca distanţa să poată fi parcursă în condiţii bune, sub trei ore. Dacă nu faci mai puţin de trei ore, cetăţenii nu iau această alternativă. Şi nu vorbesc despre România, vorbesc despre toţi europenii. Să zicem, Bucureşti - Budapesta, prima etapă să ne legăm spre vestul Europei. Dar există un mare trend pentru reînfiinţarea trenurilor de noapte. Există unul deja între Viena şi Bruxelles, (...) pare a fi un nou trend în politica europeană, capitalele statelor membre UE doresc să reinstituie acest serviciu, acum avem o discuţie pentru traseul Suedia - Danemarca - Germania - Belgia. Este un proiect care, până a fi sustenabil economic, trebuie subvenţionat. Dar aceste ţări doresc să facă, de exemplu, acest traseu cu tren de noapte. Bucureşti - Bruxelles nu poate fi un traseu decât într-o astfel de ipoteză, pentru că, altfel, distanţa e prea mare", a explicat Adina Vălean.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.