Nike a prognozat o scădere surprinzătoare a vânzărilor anuale la sfârșitul lunii iunie, ceea ce a crescut îngrijorările investitorilor cu privire la faptul că gigantul sportiv ar putea rămâne în urmă atât față de rivalii consacrați, cât și de cei noi.
Acțiunile Nike au scăzut cu până la 20% pe fondul acestor vești, în timp ce acțiunile Adidas - care de obicei urmează mișcările companiei americane - au reacționat abia, sugerând că investitorii văd slăbiciunea Nike ca pe o oportunitate pentru Adidas.
„Nike, în ceea ce privește produsul și mesajul, este foarte departe de jocul său, iar Adidas are un moment favorabil”, a spus Simon Irwin, analist de retail și articole sportive la Tanyard Advisory.
Nike este mai puțin inovatoare decât în trecut și competiția a crescut, oferind retailerilor o gamă mai largă de branduri din care să aleagă, a declarat Cedric Rossi, analist pentru consumatorii de nouă generație la Bryan Garnier.
„Există într-adevăr un contrast uriaș între ceea ce se întâmplă la Nike și restul industriei”, a adăugat el.
Nike a anunțat la sfârșitul lunii iunie că va lansa noi adidași sub 100 de dolari la nivel mondial, cu scopul de a readuce vânzările pe drumul cel bun.
Între timp, Adidas a alimentat o tendință pentru pantofii săi cu trei dungi, cum ar fi Samba și Gazelle, lansând noi culori și ediții limitate pentru a menține interesul cumpărătorilor.
Căutările online pentru „Adidas Samba” au crescut la nivel mondial în ultimele douăsprezece luni, depășind căutările pentru „Nike Air Force 1” în decembrie și atingând un vârf la începutul lunii aprilie, conform datelor Google Trends.
Analiștii se așteaptă ca Adidas să raporteze o marjă de profit de 51,4% pentru al doilea trimestru, conform datelor LSEG. Aceasta ar fi cea mai mare marjă din ultimii trei ani. Veniturile trimestriale sunt estimate să crească cu 4,5% față de anul trecut, ajungând la 5,6 miliarde de euro (6,1 miliarde de dolari).
„Piața se așteaptă clar la îmbunătățiri”, a spus Irwin. Dar el a avertizat să nu presupunem că „zilele de aur ale marjelor foarte mari” vor reveni curând, având în vedere cererea mai slabă din China și competiția mai acerbă.
Adidas trebuie să fie vigilent, deoarece brandurile mai mici câștigă teren, în special în domeniul alergării și îmbrăcămintei exterioare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.