"Acesta va fi primul eveniment, la Muzeul Satului, unde vom aduce o mare parte dintre producătorii de astfel de produse, fiind un prim pas ca să informăm ce înseamnă aceste produse. După care, după 19 aprilie, toţi producătorii din arii protejate pot să trimită către noi solicitări de emitere a certificatului marcă. Vom face nişte caravane de informare, pentru ca producătorii să înţeleagă ce vrem noi cu produsele lor şi care sunt beneficiile lor", a precizat, în conferinţă de presă, Adi Croitoru.
Potrivit Paulei Enuţ, director în ANANP, demersurile de invitare a celor care produc diverse produse în ariile protejate, şi care vor putea primi certificarea "brand de arie protejată", au început prin serviciile teritoriale ale agenţiei, recent înfiinţate, pe baza conlucrării cu direcţiile agricole, lista fiind însă deschisă tuturor celor care doresc.
"Le-am oferit această oportunitate de a participa gratuit la acest târg al producătorilor locali care nu sunt doar producători gastronomici, ci sunt şi iconari, sculptori în lemn şa. Deci şi meşteri populari. Lista nu e închisă. Aşteptăm pe toţi doritorii. Fiind în Săptămâna Floriilor, mulţi sunt chemaţi şi la alte târguri, însă sperăm la o participare numeroasă", a declarat, Paula Enuţ.
Citește și: INCREDIBIL. Timp de 11 ani, aproape un sfert din România a fost administrată de ONG-uri
Preşedinta ANANP a menţionat că, după acest prim festival, agenţia va posta pe site-ul propriu metodologia de obţinere a brandului de arie naturală protejată. .
"Vom informa şi prin comunităţi, prin prefecturi, prin primării, vom informa exact cetăţeanul să înţeleagă cum poate să obţină brandul de arie naturală protejată şi care este beneficiul lui", a spus Adi Croitoru.
Preşedinta ANANP a participat joi la o întâlnire cu primari din judeţ, deoarece, spunea ea, prima misiune a acestei agenţii este de a împrieteni comunităţile locale cu ariile naturale protejate, în condiţiile în care fiecare primar avea o problemă cu aria protejată.
"Nu numai primarii, dar şi majoritatea cetăţenilor, pentru că administrarea nu s-a făcut unitar, a lăsat de dorit, şi de ce nu, nici agenţiile de mediu nu au aplicat întotdeauna unitar legislaţia de mediu. Dacă era arie protejată, lumea spunea că nu se poate face, nu se poate construi. Se poate face, respectând legislaţia. Având grijă să o aplici aşa cum trebuie. Noi suntem alături de primari, pentru a reuşi să deblocăm aceste lucruri, respectând legislaţia de mediu şi respectând comunitatea. Succesul nostru comun constă în a găsi calea de mijloc, graniţa aceea fragilă între tot ce înseamnă natură şi dezvoltare. De asemenea, le-am povestit primarilor despre produsele care urmează să fie branduite ca produs în arie protejată, să primească certificat marcă de arie protejată şi le-am povestit cum ne vom bate să ajungă la o justă valoare să fie vândute la magazinele din ţară, şi apoi din străinătate. Am discutat despre pachetele ecoturistice pe care urmează să le promovăm la nivel de comunitate locală şi vrem să avem o foarte bună apropiere şi colaborare cu tot ce înseamnă primării, a rezumat preşedinta ANANP întâlnirea anterioară cu edilii bihoreni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.