Sunt două tipuri de astfel de adeverințe: pentru bugetari și, separat, pentru salariații din mediul privat. Și există mai multe modalități prin care pot fi acestea obținute.
1. Se eliberează de către angajatorii care au această obligație de a pune la dispoziția salariatului actul în cauză la încetarea contractului de muncă. Documentul trebuie să cuprindă, printre altele, informații privind durata activității desfașurate, salariul, vechimea în muncă și specialitate. Se atașează, de asemenea, un extras din Revisal, care este Registrul general de evidență a salariaților
2. Se eliberează la cererea angajatului. Documentul se emite de angajator în cel mult 15 zile de la data solicitării.
3. Angajatul cere un extras din Revisal de la inspectoratele teritoriale de muncă, dacă angajatorul nu îi poate elibera hârtia cerută. Termenul de eliberare este tot de 15 zile de la data depunerii cererii.
Citește și Pensie anticipată. Ce a dispărut din noua Lege a pensiilor
Pentru mediul privat, adeverența de vechime trebuie că cuprindă următoarele informații:
- datele de identificare ale salariatului;
- datele de identificare ale contractului individual de muncă pe baza căruia se atestă vechimea (numărul și data încheierii);
- durata activității;
- funcția/funcțiile ocupate;
- schimbările suferite de contractul individual de muncă (încheiere, modificare, suspendare, încetare);
- valoarea salariului de baza, inclusiv sporurile care intră în calculul punctajului mediu anual;
- vechimea în muncă, în meserie și în specialitate;
- perioadele de concediu fără plată;
- absențele nemotivate de la serviciu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.