Însă Elon Musk vine acum cu precizări oarecum dezamăgitoare. Acesta a declarat luni seară că Tesla nu a semnat încă un contract cu compania de închirieri auto Hertz. Tweetul lui Musk contrazicând anunțul anterior și o reclamă publicată de Hertz pe 25 octombrie.
Tesla a atins pentru prima dată o capitalizare bursieră de 1.000 de miliarde de dolari în urmă cu o săptămână, după ce Hertz a anunțat că își va mări flota de vehicule electrice cu "o comandă inițială de 100.000 de Tesla până la sfârșitul anului 2022".
Anunțul a fost însoțit de o reclamă în care apare Tom Brady, de șapte ori campion la Super Bowl, alături de sedanurile electrice Tesla Model 3 parcate într-un garaj Hertz.
Directorul general interimar al Hertz, Mark Fields, a declarat săptămâna trecută că firma de închirieri a început să discute cu Tesla "cu multe luni în urmă" despre achiziționarea vehiculelor. El a declarat ca relația dintre cele două companii este ” excelentă" și inițiativa face parte din demersul Hertz de a conduce companiile de închiriere în gestionarea unor flote mari de vehicule electrice.
"Este vorba despre relații. Din acest punct de vedere, relația cu Tesla este foarte importantă pentru noi, dar avem, de asemenea, relații cu toți producătorii de automobile și dorim să îi ajutăm pe măsură ce își introduc vehiculele electrificate", a declarat Fields pentru CNBC.
Fields, fost director general al Ford, a descris mișcarea ca fiind o "discuție strategică" pentru a ajuta producătorii auto, care a început cu Tesla și va continua cu alte companii. "Am făcut acest lucru cu Tesla și intenția noastră este de a face acest lucru cu toți producătorii auto", a spus el.
În mod tradițional, investitorii nu au privit în trecut cu ochi buni producătorii auto atunci când aceștia vând cantități mari de vehicule către companii de închirieri auto. Acest lucru se datorează faptului că autoturismele și camioanele vândute companiilor de închiriere sunt de obicei vândute cu discount, astfel de tranzacții fiind folosite pentru a reduce stocurile umflate și pentru a crește livrările lor totale de vehicule.
Cu toate acestea, acționarii și analiștii au reacționat favorabil la ideea ca Tesla să vândă 100.000 de vehicule complet electrice către Hertz. Mișcarea a fost văzută ca un semn că mașinile electrice devin mai răspândite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.