Scandalul, mai degrabă un anumit cutremur pentru constructorul german și denumit Dieselgate, a implicat aproximativ 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial şi a costat grupul Volkswagen aproximativ 28 de miliarde euro.
Martin Winterkorn a fost inculpat pentru "fraudă" şi "încălcarea legislaţiei privind concurenţa neloială", fostul CEO fiind acuzat "că nu a divulgat autorităţilor şi clienţilor din Europa şi SUA manipulările ilegale ale motoarelor diesel după ce a luat la cunoştinţă", a informat Parchetul din Brunswick într-un comunicat de presă.
Citește și Cartelul german al poluatorilor, demascat de Comisia Europeană
Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial, a recunoscut în 2014 că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. După izbucnirea acestui scandal, Volkswagen a promis miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe deţinătorii de autovehicule diesel din SUA. Însă, până acum, Volkswagen a refuzat să adopte o măsură similară pentru cele 8,5 milioane de vehicule din Europa implicate în acest scandal, din cauza diferenţelor existente în legislaţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.