Toyota Motor Corp a estimat miercuri o creştere de 10% a profitului operaţional, după ce profitul trimestrial a crescut cu 35%, iar cel mai mare producător auto mondial se aşteaptă la vânzări mai ridicate pe pieţele importante, în urma atenuării problemelor provocate de deficitul de semiconductori, transmit Kyodo şi Reuters.
"Ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor în toate regiunile şi la o producţie de 10,1 milioane de vehicule, în urma îmbunătăţirii aprovizionării cu semiconductori", se arată în comunicatul Toyota.
În primul trimestru din 2023 profitul gigantului nipon a totalizat 626,9 miliarde de yeni (4,64 miliarde de dolari), depăşind estimările analiştilor, de 553,46 miliarde de yeni. Rezultatul a fost sprijinit de o depreciere a yenului care a majorat valoarea vânzărilor de peste hotare, iar producţia mai ridicată a compensat impactul creşterii costurilor cu materiile prime. În primele trei luni din 2002, Toyota raportase un profit operaţional de 463,86 miliarde de yeni.
În prima prezentare a rezultatelor financiare condusă de noul director general Koji Sato, numit luna trecută, Toyota a previzionat o creştere a profitului operaţional de aproximativ 10%, la 3.000 miliarde de yeni în acest an fiscal, în timp ce analiştii estimau 3.020 miliarde de yeni.
După anunţarea rezultatelor, acţiunile Toyota au urcat la Bursa de la Tokyo cu 2,2%.
Vânzările globale în anul fiscal ce s-a încheiat la 31 martie 2023 au ajuns la nivelul record de 275 miliarde de dolari, în urma majorării livrărilor de vehicule şi a deprecierii yenului. De asemenea, profitul net anul a scăzut cu 14%, la 18 miliarde de dolari, primul recul din ultimii patru ani, din cauza majorării costurilor cu materiile prime, în timp ce profitul operaţional a înregistrat un declin de 9%.
Deşi şi-a menţinut titlul de cel mai mare producător auto mondial după vânzări, Toyota se confruntă cu o serie de provocări în perioada următoare. Compania este sub presiune în China, cea mai mare piaţă auto din lume, unde preferinţa consumatorilor pentru vehicule electrice în detrimentul celor pe benzină afectează vânzările Toyota.
Pentru a face faţă concurenţei în creştere pe segmentul vehiculelor electrice (EV), Toyota va lansa 10 noi modele pe baterii, având ca obiectiv vânzări de 1,5 milioane EV pe an până în 2026. De asemenea, grupul nipon va înfiinţa o divizie dedicată viitoarei generaţii de baterii pentru vehiculele electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.