Acţiunile Renault şi-au extins pierderile marţi, după ce deprecierea semnificativă a yenului a generat discuţii privind posibilul impact asupra câştigurilor producătorului auto francez, ţinând cont că acesta deţine o participă majoritară în compania niponă Nissan, spun traderii, transmite Reuters.
Moneda japoneză şi-a continuat deprecierea în raport cu dolarul american, care a depăşit pragul simbolic de 150 de yeni, ceea ce a dat naştere la speculaţii cu privire la posibilitatea unei noi intervenţii a Băncii Japoniei în sprijinul yenului.
Marţi, dolarul american se tranzacţiona pentru 150,165 yeni, cel mai ridicat nivel din octombrie 2022, pe fondul aprecierii monedei SUA faţă de majoritatea valutelor, în urma creşterii randamentelor bondurilor SUA. După aceea, dolarul s-a depreciat cu 0,51% faţă de yen, la 149,08 yeni, ceea ce sugerează intervenţia Băncii Japoniei pe piaţă, pentru a stopa scăderea monedei naţionale.
La Bursa de la Paris, acţiunile Renault au închis marţi în scădere cu 5,9%, după ce înainte de fluctuaţiile yenului se înregistra un declin de 3,1%.
În trimestrul doi din 2023, contribuţia Nissan la câştigurile Renault s-a situat la 271 milioane de euro (283,2 milioane de dolari).
Alianţa dintre Renault şi Nissan datează din 1999.
Nissan va vinde pe piaţa europeană doar vehicule electrice
Grupul nipon Nissan Motor a anunţat luni că toate modele sale noi vândute în Europa vor fi complet electrice şi intenţionează să vândă doar vehicule electrice (EV) pe continent până în 2030, alăturându-se unui număr în creştere de producători auto care investesc masiv în electrificare, transmite Reuters.
Compania cu sediul în Yokohama a precizat că unul din cele două noi modele electrice confirmat deja pentru Europa va fi produs la fabrica sa din Sunderland, Marea Britanie
"Nu mai există cale de întoarcere acum", a afirmat directorul general Makoto Uchida.
Anunţul Nissan vine într-un moment în care companiile auto de pe ambele părţi ale Canalului Mânecii au cerut UE să amâne cerinţele comerciale post Brexit. Conform acordului comercial convenit când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE din 2024, pentru evitarea tarifelor. Dacă nu este îndeplinită reglementarea, se aplică tarife la import de 10%. Restricţii mai dure urmează să fie aplicate din 2027.
Dar preşedintele Nissan pentru Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa şi Oceania, Guillaume Cartier, le-a spus jurnaliştilor că maşinile produse la Sunderland vor îndeplini aceste reglementări
Anul acesta, Nissan a anunţa că va lansa 19 noi vehicule electrice până în 2030.
Anterior, Nissan anunţase că până în anul fiscal care se va încheia în 31 martie 2027, 98% din vânzările sale în Europa vor fi electrificate, adică vor fi doar maşini complet electrice sau hibride. Noul obiectiv de a vinde vehicule complet electrice în Europa până în 2030 aduce Nissan la acelaşi nivel cu partenerul de alianţă Renault, care vrea ca brandul Renault să fie complet electric până în 2030.
Ford şi Stellantis vor de asemenea să vândă vehicule complet electrice în Europa până în 2030, iar Volvo are acelaşi obiectiv, dar pe plan global.
În anul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2023, profitul net al Nissan a urcat cu 3%, la 221,9 miliarde de yeni (1,65 miliarde de dolari), creşterea costurilor cu materiile prime fiind compensată de deprecierea yenului faţă de dolar. De asemenea, profitul operaţional anual a crescut cu 52,5%, la 377,11 miliarde de yeni, în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 25,8%, la 10.600 miliarde de yeni.
Compania cu sediul în Yokohama se aşteaptă în anul financiar care se va încheia la 31 martie 2024 la un avans al profitului operaţional până la 520 miliarde de yeni (3,85 miliarde de dolari). De asemenea, profitul net ar urma să crească cu 42%, la 315 miliarde de yeni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.