Miercuri, Lockheed a declarat că se așteaptă acum să predea 97 de avioane F-35 clienților în 2023, în timp ce conducerea spusese că se așteaptă să livreze între 100 și 125. În 2022, livrările de F-35 au fost de 141, puțin sub cele aproximativ 150 de F-35 pe care Lockheed le livrează de obicei în fiecare an.
Toate avioanele vor fi în așa-numita configurație Technology Refresh 2, sau TR-2. Technology Refresh 3, sau TR-3, este o versiune actualizată care este în prezent testată. Livrările acestor avioane vor începe mai târziu decât se anticipa.
"Pentagonul [în iulie] a încetat să mai accepte avioane F-35 echipate cu actualizări Technology Refresh 3 până la finalizarea testelor pentru capacitatea TR-3", a scris Kristine Liwag, analist la Morgan Stanley, într-un raport de cercetare, înainte ca Lockheed să ofere actualizarea sa. "Estimăm că un deficit de aproximativ 55 de livrări de avioane față de obiectivul anterior al Lockheed de 147 până la 153 ar putea conduce la un vânt din față de [aproximativ] 440 de milioane de dolari pentru fluxul de numerar liber din 2023".
Având în vedere că Lockheed se așteaptă acum să livreze 97 de avioane în 2023, apelul lui Liwag a fost o predicție pe cinste. Primele avioane cu actualizări TR-3 sunt acum programate să fie livrate între aprilie și iunie 2024.
Acțiunile Lockheed au scăzut cu aproximativ 4,6% în ședința de tranzacționare de miercuri, în timp ce S&P 500SPX -0,70% și Dow Jones Industrial AverageDJIA -0,57% au scăzut cu aproximativ 0,8% și, respectiv, 0,6%. Și alte acțiuni ale furnizorilor din industria aerospațială au scăzut, deoarece mai puține livrări înseamnă mai puțină nevoie de componente. Acțiunile RTX RTX -1,81% (RTX), care produce motoarele F-35, au scăzut cu aproximativ 1,6%.
Wall Street estimează în prezent un flux de numerar liber generat în 2023 de aproximativ 6,2 miliarde de dolari, astfel că întârzierea F-35 pune în pericol aproximativ 6% din această sumă. Scăderea de aproape 5% a acțiunilor se potrivește mai mult sau mai puțin cu acest lucru, dar investitorii ar trebui să își amintească faptul că Lockheed va continua să producă și să vândă avioanele care au ieșit din listă în acest an.
Citește și: Lockheed deschide în România primul centrul de instruire pentru piloți
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.