H&M a raportat joi vânzări mai slabe decât se aștepta pentru al patrulea trimestru, în parte din cauza unui Black Friday întârziat. Cu toate acestea, retailerul suedez de modă rapidă a anunțat o creștere de 4% a vânzărilor în decembrie și ianuarie, semnalând un început mai bun al noului an fiscal.
Directorul general Daniel Erver, aflat la conducerea companiei de un an, a declarat că investițiile în marketing încep să dea roade, deoarece marja de profit operațional pentru trimestrul încheiat la 30 noiembrie a crescut la 7,4%, față de 6,9% în anul anterior.
„Sunt mulțumit de progresul inițial, dar cred că avem un potențial și mai mare”, a spus Erver într-o conferință de presă.
H&M se confruntă cu dificultăți în creșterea vânzărilor, în timp ce retailerul chinez de modă online Shein atrage cumpărători cu bugete limitate prin prețuri extrem de mici, iar grupul Inditex (proprietarul Zara) continuă să vândă mai multe articole la prețuri mai mari.
Pentru a face H&M mai atractiv, Erver a crescut cheltuielile de marketing și a angajat-o pe cântăreața pop Charli XCX să fie imaginea colecției de toamnă a brandului, susținând și concerte gratuite la Săptămâna Modei de la Londra și în Times Square, New York.
Acțiunile H&M au scăzut cu 5,13% la ora 11:33 GMT, analiștii considerând că retailerul mai are de lucru pentru a-și îmbunătăți performanța.
„Având în vedere investițiile realizate în ofertă (produse mai bine definite, renovarea magazinelor-cheie, ajustarea prețurilor și 600 de milioane de coroane suedeze suplimentare în marketing), ne așteptam la o creștere de peste 3% în T4 și de peste 4% în T1 (decembrie-ianuarie)”, a declarat analistul Daniel Schmidt de la Danske Bank.
Cheltuielile de marketing ale H&M în primul trimestru sunt așteptate să crească față de anul precedent, dar să fie ceva mai mici comparativ cu trimestrul al patrulea.
„Întrebarea esențială este dacă aceste eforturi de marketing vor da rezultate și vor accelera creșterea vânzărilor în trimestrele următoare”, a spus Cedric Rossi, analist de consum la Bryan Garnier.
Vânzările din al patrulea trimestru ale H&M, de 62,19 miliarde de coroane suedeze (5,65 miliarde de dolari), au crescut cu 3% în monede locale, dar au fost sub estimarea de 63,48 miliarde a analiștilor chestionați de LSEG.
Black Friday a avut loc pe 29 noiembrie anul trecut, ceea ce a mutat o parte din venituri în trimestrul următor, afectând vânzările din T4 cu aproximativ 1%.
H&M a înregistrat și un impact negativ de 200 de milioane de coroane asupra profitului operațional, ca urmare a costurilor de închidere a brandului Monki, care va fi integrat în Weekday pentru eficientizarea operațiunilor. Această măsură, anunțată în noiembrie, va duce la închiderea majorității magazinelor Monki.
Grupul a accelerat închiderea magazinelor în ultimii ani, concentrând deschiderile pe piețele emergente. În 2023, rețeaua netă de magazine a fost redusă cu 116 unități.
H&M a propus un dividend de 6,80 coroane pe acțiune pentru 2024, în creștere cu 4,6% față de cele 6,50 coroane plătite pentru 2023.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.