Agenţiile de reglementare comercială din Statele Unite au iniţiat acţiune în instanţă pentru a bloca gigantul tehnologic Microsoft să achiziţioneze compania de gaming Activision Blizzard. Comisia Federală pentru Comerţ afirmă că propunerea de preluare a Activision Blizzard de către Microsofr dăunează concurenţei. Compania de gaming este una dintre cele mai mari din această industrie, producând francize de succes precum "Call of Duty" şi "World of Warcraft".
Multe dintre aceste jocuri sunt disponibile pe mai multe tipuri de dispozitive, iar Comisia vrea ca acest lucru să rămână neschimbat. Microsoft şi Activision Blizzard susţin că acordul este benefic pentru utilizatori. Decizia privind eventuala blocare a acestui acord în Statele Unite va reveni, de acum, unui judecător, citează Rador.
Studiu RGDA: Aproape 8 milioane de români se joacă cel puţin o dată pe lună jocuri video
Aproape opt milioane de români se joacă cel puţin o dată pe lună jocuri video pe smartphone-uri, PC-uri, console sau tablete, iar în funcţie de gen, femeile şi bărbaţii sunt la egalitate pe acest segment, relevă studiul publicat, vineri, de Asociaţia Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România (RGDA).
Conform cercetării, dintre jucătorii pasionaţi, care se joacă, de regulă, de cel puţin câteva ori pe săptămână, vârsta medie este de 27 de ani, în cazul bărbaţilor, şi 32 de ani la femei. În acelaşi timp, bărbaţii preferă să folosească PC-ul, laptop-ul sau consolele, în timp ce femeile utilizează telefonul mobil pentru a se juca.
Cele mai populare platforme pe care românii se joacă sunt: telefonul mobil (70%), PC/laptop (69%), urmate de console (40%), online în browser-ul de Internet (18%) tablete (11%) şi social media (9%).
În ceea ce priveşte achiziţia jocurilor video, 62% dintre utilizatorii frecvenţi ai jocurilor video au declarat că plătesc lunar pe cel puţin unul dintre device-urile folosite pentru a se juca. Astfel, 9% dintre jucătorii pe console plătesc lunar între 250 lei şi 500 de lei pentru a achiziţiona jocuri, iar 5% dintre jucătorii pe PC plătesc sume similare. La polul opus, 22% din jucătorii pe telefonul mobil plătesc sume sub 50 lei lunar pentru a se juca, în timp ce 72% din jucătorii pe mobil nu cheltuiesc bani pe această platformă.
Preţurile prea ridicate ale jocurilor (48%), posibilitatea de a le obţine în mod gratuit (27%), dar şi absenţa jocurilor dorite din magazinul digital (22%) se află printre motivele principale pentru care jucătorii nu le achiziţionează.
Potrivit sursei citate, patru din zece (42%) utilizatori cumpără jocuri noi din magazin, 83% le descarcă direct de pe site-ul dezvoltatorilor, iar 66% preferă să le achiziţioneze din magazine digitale, precum Steam sau Epic Store.
Studiul RGDA a evidenţiat o tendinţă de scădere a achiziţiilor din magazine retail, dar şi o creştere a achiziţiilor digitale pe piaţa de second-hand. În acest sens, jumătate (50%) dintre jucători afirmă că procură jocurile de pe site-uri de tip torrents, în scădere faţă de nivelul de 55% din 2020.
Atunci când urmăresc conţinut de gaming pentru informare sau divertisment, 70% dintre respondenţi au răspuns că obişnuiesc să facă acest lucru pe platforme de streaming, iar YouTube se află în preferinţele a 75% dintre jucători, urmată fiind de Twitch şi Facebook.
Printre brandurile menţionate spontan a fi cele mai active în gaming se află Razer (11%), ASUS ROG (9%), Sony Playstation (8%), Ubisoft (7%), EA Sports (6%), Logitech (6%), Nvidia (4%), Microsoft (3%), PlayStation (2%) Nintendo (2%) şi Riot Games (2%).
Întrebaţi care sunt motivaţiile şi preferinţele legate de gaming, cea mai răspândită este relaxarea după o zi grea (62%), caracterul de hobby al jocurilor (52%), atenuarea plictiselii (35%) şi pentru a socializa/ petrece timp cu prietenii (26%).
Pe lista tipurilor de jocuri preferate se regăsesc, în principal, cele de acţiune/aventură (60%), cele de tip shooter (47%), Role-Playing Games (38%), Puzzle/ Match-3 (28%), Strategie (28%), Arcade (26%), Survival/ Horror (26%).
De asemenea, studiul arată că majoritatea jucătorilor apelează la rating-urile de vârstă şi opţiunile de control parental oferite de platformele de unde este descărcat jocul.
Studiul a fost realizat de firma de cercetare iZi Data, la comanda RGDA, şi este o cercetare compusă dintr-un studiu de incidenţă (1.083 chestionare CAWI, reprezentativ naţional, bărbaţi şi femei cu vârsta între 15 şi 64 ani, utilizatori de Internet) şi un studiu targetat (1.047 chestionare CAWI, bărbaţi şi femei, cu vârsta între 15 şi 64 ani care se joacă pe cel puţin una dintre platformele PC/laptop, consolă, mobil/tabletă).
Asociaţia Romanian Game Developers Association (RGDA) este o organizaţie non-profit care îşi propune să sprijine şi să promoveze dezvoltatorii de jocuri video din Romania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.