Astfel, cei care vor să beneficieze de indemnizația de șomaj pot depune documentele la AJOFM-uri prin poșta electronică, (e-mail).
Măsura se găsește în Ordinul ANOFM nr. 342/2020, care a fost deja publicat în Monitorul Oficial, marți, 31 martie.
Însă, pentru două documente e nevoie de semnătură electronică extinsă, precizează avocatnet.ro. Mai exact, este vorba despre cererea de acordarea a indemnizației de șomaj și declarația pe propria răspundere din care să rezulte că solicitantul nu are loc de muncă. Aceste acte se vor trimite sub semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat.
Decretul prezidențial privind starea de urgență în contextul coronavirusului pe teritoriul României stabilește însă ca deziderat ca toate cererile pentru acordarea beneficiilor și prestațiilor sociale (deci și șomaj) să poată fi depuse și electronic, cu limitarea cât mai mult a contactului dintre cetățean și autoritate astfel că cerința semnăturii electronice poate părea excesivă. În România, semnătura electronică nu este un instrument prea răspândit printre persoanele fizice, fiind mai degrabă folosit de firme. Utilizarea semnăturii electronice extinse înseamnă costuri suplimentare care pleacă de la aproximativ 50€ pe an până la 100 € pentru 3 ani.
Citește și: Șomajul tehnic nu trebuie să depășească această sumă
Potrivit ordinului publicat, toate dosarele înregistrate se centralizează în sistemul informatic al ANOFM, pentru care lunar, sau ori de câte ori este nevoie, se vor genera rapoarte cu informații despre data înregistrării, nume/prenume și identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.
Astfel de rapoarte și evidențe se vor întocmi pentru:
dosarele persoanelor care au dreptul la indemnizaţia de şomaj;
dosarele celor care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj, dar solicită un loc de muncă;
deciziile referitoare la stabilirea, respingerea, suspendarea/încetarea şi repunerea în plată a dreptului de indemnizaţie de şomaj.
Tot pentru a simplifica procedura de solicitare a șomajului, de pe lista actelor necesare acordării indemnizației s-au scos și înlocuit anumite documente. Astfel, certificatul de căsătorie (acolo unde este cazul) nu mai e pe listă. În plus, adeverința medicală e înlocuită de o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că solicitantul nu are restricţii medicale care să-l împiedice să presteze o anumită muncă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.