Pentru a beneficia de această facilitate, trebuie îndeplinite câteva condiții.
Una dintre acestea este că bneficiarul trebuie să fi trăit în România cel puțin 15 ani consecutiv.
Pot beneficia de prevederile prezentei legi cetăţenii români foşti rezidenţi care au realizat venituri şi au achitat contribuţiile obligatorii aferente într-un alt stat pentru o perioadă de minim 36 de luni şi care au fost rezidenţi pe teritoriul unui alt stat pentru o perioadă de minim 4 ani consecutiv.
Impozite speciale pentru pensii speciale. Ce se va taxa de fapt
Documentele necesare
Adeverința de salariat sau de încadrare în muncă din partea angajatorului sau, după caz, dovada de lucrător independent sau orice alt document care să ateste orice alt tip de colaborare din care fostul rezident a realizat venituri;
Documentul de la angajatorul şi/sau de la persoanele juridice cu care a lucrat în regim de independent sau în orice alt regim juridic că a realizat venituri pentru o perioadă de minim 36 de luni sau dovada că a achitat contribuţiile aferente unei perioade lucrate de minim 36 de luni, de la autoritatea competentă a statului în care a fost rezident;
Documentul sau documentele care să ateste că a fost rezident pentru o perioadă de minim 4 ani consecutiv eliberată de autoritatea competentă a statului în care a fost reziden;
Dovada că a fost rezident pe teritoriul României.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.