"A sosit timpul" ca necesarul de avioane de linie să fie acoperit prin deschiderea unor astfel de uzine chiar în India, a declarat ministrul aviației civile Jyotiraditya Scindia, subliniind că țara sa întrunește condițiile necesare pentru ca cei Airbus și Boeing să facă un "salt de încredere", deoarece industria aeronautică indiană în plină dezvoltare atinge un "punct de inflexiune", după cum o demonstrează planurile de asamblare a aeronavelor de transport militar Airbus C295.
Întrebat dacă Airbus și Boeing ar trebui să ia în considerare acum asamblarea de avioane de linie în India, Scindia a spus: "Absolut, și cu un A mare, iar motivul pentru care am spus A mare este că Airbus a făcut deja acest mare pas înainte: C295”.
Un consorțiu Airbus-Tata intenționează să asambleze 40 de avioane C295 în Gujarat, statul natal al premierului Narendra Modi, care dorește să facă din industria aerospațială și de apărare un motor cheie al programului său "Make In India" pentru dezvoltarea celei de-a cincea economii a lumii.
Acolo unde există de toate
Luna trecută, Air India, controlată de Tata, a plasat comenzi record pentru 470 de avioane de linie de la Airbus și Boeing, iar cea mai mare companie aeriană indiană, IndiGo, se află în discuții pentru alte 500 de aeronave. "Acolo este piața adevărată, acolo sunt talente inginerești, acolo există potențial. Nu este nevoie decât de un salt de credință. Așa că a venit timpul", a susținut Scindia, adăugând că aceste decizii nu presupun neapărat comenzi specifice de avioane.
"A venit momentul ca aceste companii să ia în considerare posibilitatea de a se stabili în India", a adăugat el. India face presiuni discrete pentru asamblarea de avioane de mai mulți ani, dar și-a intensificat demersurile în ultimele 12 luni, au declarat două persoane familiarizate cu această chestiune. Aceste eforturi ale autorităților de la New Delhi vin în contextul în care cei doi giganți mondiali ai aviației caută noi capacități de producție pentru a răspunde cererii în creștere.
Mii de locuri de muncă
Deocamdată, ambii producători par să reziste acestei ”ofensive” a Indiei, mizând în același timp pe investițiile deja făcute pe linie de inginerie, aprovizionare și întreținere. Boeing a declarat că achiziționează piese și servicii din India în valoare de 1 miliard de dolari pe an, iar Airbus, de 700 de milioane.
Asamblarea locală este câștigată în proiectele de apărare, în care se poate integra costul îndeplinirii cerințelor de securitate națională. "Orice țară dorește să-și extindă capacitățile industriale, să atragă mari producători, să ofere mână de lucru pentru companii importante și locuri de muncă pentru cetățenii săi. Iar asamblarea finală reprezintă o oportunitate pentru toate părțile”, a declarat președintele Boeing India, Salil Gupte, pentru Reuters.
Boeing a anunțat luna aceasta o fabrică în Hyderabad, unde avioanele de pasageri 737 vor fi transformate în avioane cargo dedicate, iar ambii producători de aeronave au fabrici de inginerie și mii de angajați în India. "Chiar și fără C295 FAL, amprenta industrială a Airbus în India generează deja mai multă valoare în valută și mai multe locuri de muncă pentru țară decât orice operațiune de asamblare modernă", a declarat Remi Maillard, președintele Airbus India și Asia de Sud, într-un e-mail.
Arată potențialul unei țări
Analiștii din domeniul aerospațial estimează că asamblarea reprezintă doar 5-7% din valoarea unei aeronave, dar este adesea văzută ca o victorie politică. "De fapt, apari pe hartă, ești pus pe hartă, demonstrează o economie în ascensiune în Asia și în lume, arată nivelul tehnologic al țării respective", a comentat Jerrold Lundquist, director general al The Lundquist Group.
Airbus a deschis o linie de producție A320 în nordul Chinei în 2008, în schimbul unui volum convenit de aeronave pentru companiile aeriene locale, în condițiile în care cota sa pe piața chineză era de numai 30%. Dar, în timp ce autoritățile chineze trebuie să aprobe comenzile de aeronave, analiștii spun că guvernul de la New Delhi are puțină influență formală asupra comenzilor venite din partea companiilor sale aeriene private, conștiente de costuri.
Boeing nu a înființat niciodată o linie de asamblare comercială în afara SUA, deși McDonnell Douglas a asamblat câteva avioane în China înainte de a fi cumpărată de Boeing în 1997. În 2018, a deschis un centru de finalizare a cabinei 737 în Zhoushan, China.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.