În cadrul acestui proiect complex, CITR va aduce toată experiența acumulată de echipa sa în gestionarea falimentelor din piața asigurărilor, cu un impact major asupra economiei noastre. În primele luni ale proiectului, obiectivul este de a asigura stabilitate și claritate tuturor celor implicați. O atenție deosebită va fi acordată gestionării costurilor, în scopul asigurării unui proces eficient. De asemenea, în calitate de al doilea faliment din piața asigurărilor în ultimii doi ani, se conștientizează impactul sistemic al acestei situații, iar instrumentele digitale special create vor fi utilizate pentru a eficientiza întregul proces. Colaborarea strânsă cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, Fondul de Garantare a Asiguraților și celelalte autorități implicate este esențială. Ca de obicei, CITR se angajează să asigure transparența pe toată durata procesului, conform declarației directorului general, Paul Dieter Cîrlănaru.
Conform mandatului legal, rolul lichidatorului judiciar în acest caz de faliment este să gestioneze lichidarea companiei și să se asigure că creditorii recuperează cât mai mult din creanțele lor. Primul pas al procedurii de faliment va fi determinarea masei credale, identificarea și evaluarea activelor, precum și vânzarea acestora. În plus, se va căuta identificarea tuturor surselor suplimentare de venituri pentru a permite distribuirea sumelor către creditori. Judecătorul a stabilit un termen până la care toți creditorii care au înregistrat creanțe pot depune cereri de înscriere la masa credală.
Astfel, data limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanțelor este stabilită la 24 iulie 2023. Termenul de verificare a creanțelor, de întocmire și publicare în BPI (Buletinul Procedurilor de Insolvență) a tabelului preliminar de creanțe este 4 august 2023, iar termenul de definitivare a tabelului creanțelor este 28 august 2023. Prima ședință a adunării generale a creditorilor este programată pentru 10 august 2023.
Conform legii și deciziei instanței, deținătorii de polițe emise de către Euroins au la dispoziție maximum 90 de zile de la declararea falimentului pentru a contracta un alt furnizor de asigurare RCA și pentru a depune cereri de deschidere a dosarelor de daună în cazul în care a survenit un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare sau pentru a depune cereri de plată la Fondul de Garantare a Asiguraților. Același termen de 90 de zile se aplică și în cazul nașterii dreptului de creanță ulterior.
Deținătorii de polițe de asigurare pot solicita rezilierea contractelor și recuperarea restituirilor de primă în această perioadă, altfel polițele urmând să înceteze de drept în termen de 90 de zile, până la data de 8 septembrie 2023.
Menționăm că termenul de 90 de zile nu se aplică contractelor de asigurare încadrate în clasa de asigurări 15 - Garanții, conform secțiunii A din anexa nr. 1 a Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare. În cazul acestor contracte, termenul de încetare de drept este de 150 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, adică 7 noiembrie 2023. În aceleași condiții, contractele de reasigurare încetează de drept.
Dreptul creditorilor de asigurări de a solicita plata sumelor datorate de la Fondul de Garantare a Asiguraților se formează la data în care Decizia Autorității de Supraveghere Financiară nr. 262/17.03.2023 este publicată în Monitorul Oficial al României.
CITR, o companie membră a Impetum Group, este liderul pieței de insolvență și restructurare din România încă din 2008. Cu peste 22 de ani de experiență în domeniul insolvenței și restructurării și având în gestionare aproximativ 1.100 de proiecte de-a lungul timpului, CITR redistribuie anual peste 100 de milioane de euro către creditori, în misiunea sa de a salva valoarea din companiile românești de impact.
Pe 17 martie, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat retragerea autorizației de funcționare a Euroins România, constatând indicii ale stării de insolvență a companiei.
"Consiliul a decis să solicite deschiderea procedurii de faliment și numirea Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA) ca administrator interimar al companiei, cu responsabilitatea de a asigura gestionarea și conducerea activității asigurătorului și de a lua măsurile necesare pentru conservarea patrimoniului. Conducerea societății este suspendată automat. Mandatul FGA încetează odată cu numirea lichidatorului judiciar", se menționa în comunicatul citat.
Retragerea autorizației a fost luată de ASF deoarece situația Euroins România nu permite aplicarea unei proceduri de rezoluție de încredere, a subliniat instituția.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.