În noaptea de luni spre marți, pe șantierul stației de metrou Tokyo au sosit primele componente ale utilajului de tip "cârtiță" (TBM - Tunnel Boring Machine), care va săpa tunelul pentru Magistrala 6, ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă. Acest utilaj de mari dimensiuni va funcționa continuu, 24 de ore din 24, pentru a realiza tunelul subteran. Primele elemente au fost transportate agabaritic și livrate pe șantierul stației Tokyo.
Pe parcursul acestei săptămâni, vor continua livrările componentelor utilajului, urmând ca, după finalizarea acestora, să înceapă asamblarea echipamentului. Primele săpături sunt planificate să pornească dinspre stația Tokyo către stația 1 Mai.
Citește și: Vești mari pentru bucureșteni! Când începe extinderea liniei de metrou M2?
Magistrala 6 de metrou va avea o lungime de 14,2 kilometri și va include 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Proiectul este împărțit în două loturi de execuție: Lotul 1.1 (1 Mai – Tokyo) și Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroportul Otopeni).
Conform informațiilor recente, lucrările la Lotul 1.1 au atins un progres fizic de 25%, cu un termen estimat de finalizare în 2027. Pentru Lotul 1.2, progresul este de aproximativ 8%, cu o estimare de finalizare în 2028.
Montajul pieselor componente ale utilajului TBM va începe săptămâna viitoare și va dura aproximativ o lună. Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni.
Citește și: De astăzi, călătoria cu metrolul este mai scumpă
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport transeuropean.
Cu toate acestea, finalizarea completă a Magistralei 6 este preconizată pentru anul 2028, conform estimărilor actuale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.