Un număr de 42% din consumatori caută soluţii amiabile pentru credite în lei, 28% din solicitanţi au credite în euro, iar 25% în franci elveţieni. În doar 5% dintre cereri sunt analizate credite în dolari americani.
Cele mai frecvente solicitări adresate de consumatori Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar se referă la găsirea unei soluţii pentru rezolvarea problemelor (30%), comisioane (30%), conversie credit (10%) şi situaţii legate de Biroul de Credit (7%).
Potrivit analizei proprii, profilul dominant al consumatorului care se adresează CSALB este următorul: bărbat, cu vârsta între 31-40 de ani, din Bucureşti, care depune online o cerere referitoare la un credit de nevoi personale în lei şi solicită instituţiei financiar-bancare găsirea unei soluţii la problemele ridicate sau la diminuarea comisioanelor.
Astfel, 58% din cererile înregistrate la CSALB sunt depuse de bărbaţi, iar procentul cererilor depuse de femei este de 42%. Aproape 65% dintre cei care se adresează Centrului sunt solicitanţi din rândul populaţiei active, urbane, cu vârste cuprinse între 31 şi 60 de ani, iar restul de 35% provin din mediul rural.
Ponderea cererilor provenite de la consumatorii din Bucureşti şi judeţul Ilfov este de 36% din total.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.