Publicitate
Cu tema „Este timpul să prioritizăm sănătatea mintală la locul de muncă”, ziua de 10 octombrie provoacă la o transformare a spațiilor de lucru în medii care sprijină echilibrul emoțional al angajaților.
Acest subiect este extrem de actual, în contextul în care foarte mulți angajați sunt preocupați de reducerea stresului și creșterea echilibrului între viața profesională și cea personală, fapt demonstrat și de sondajele inițiate de către Genesis Property, companie fondată de antreprenorul Liviu Tudor.
Iată șapte metode practice prin care organizațiile pot susține sănătatea mintală la birou.
1. O cultură a deschiderii
Fiecare angajat ar trebui să se simtă în siguranță să vorbească despre sănătatea sa mintală fără teamă de stigmatizare. Organizarea unor sesiuni de sensibilizare sau traininguri pentru manageri poate crea un mediu mai empatic și receptiv pentru toate părțile implicate.
2. Pauzele scurte nu sunt un lux, ci o necesitate
Spațiile dedicate relaxării – o zonă liniștită, o sală de recreere, spații verzi destinate mișcării în aer liber – pot contribui semnificativ la reducerea stresului. Tocmai de aceea, biroul viitorului trebuie să aibă astfel de spații amenajate în imediata apropiere, pentru a oferi oamenilor ocazia de a reduce nivelul de stres și de a susține formarea unei atmosfere creative și relaxante de lucru.
3. Echilibrul între viața personală și profesională
Munca peste program nu trebuie să fie o regulă, ci o excepție. Trebuie oferită flexibilitate angajaților pentru a-și organiza timpul în funcție de nevoile personale, promovând un echilibru sănătos. Această măsură are un rol major în menținerea unui grad de satisfacție crescut
4. Programe de wellness
Yoga, meditația, mișcarea în aer liber sau simple exerciții fizice la birou pot ajuta angajații să-și reducă nivelul de anxietate. Programele de wellbeing devin din ce în ce mai apreciate în companiile mari, cărora le pasă cu adevărat de angajații lor.
5. Acces la suport psihologic
Colaborarea cu un psiholog sau oferirea unor resurse pentru terapie pot face o diferență majoră pentru angajații care trec prin perioade dificile. În plus, acestea au un rol major în stabilirea unui mediu de lucru sănătos și echilibrat pe termen lung.
6. Recunoașterea muncii bine făcute
Aceasta este cheia unui mediu de lucru motivant și sănătos. Un simplu „mulțumesc” sau o apreciere sinceră pentru meritele angajaților pot avea un impact profund asupra moralului și încrederii acestora în propriile abilități. Actele de recunoaștere nu doar că întăresc legăturile dintre colegi și lideri, dar contribuie și la crearea unui mediu de lucru pozitiv, în care oamenii se simt și motivați să dea ce au mai bun. Pe de altă parte, lipsa recunoașterii poate genera efecte opuse, contribuind semnificativ la apariția sentimentului de burnout. Atunci când eforturile rămân neobservate, angajații pot demotivare, frustrare și chiar un sentiment de inutilitate. Recunoașterea muncii bine făcute nu necesită resurse financiare considerabile, dar are un potențial imens în prevenirea epuizării
7. Ajustarea constantă a mediului de lucru
Sunt esențiale atât solicitarea periodică de feedback anonim de la angajați despre mediul de muncă, cât și luarea de măsuri concrete pentru a îmbunătăți situația. Acest proces continuu arată că angajatorului îi pasă cu adevărat de bunăstarea echipei.
Astfel, indiferent că vorbim de angajați, manageri sau specialiști, HR, implicarea poate schimba lucrurile. World Mental Health Day 2024 nu este doar o ocazie de a vorbi despre sănătatea mintală, ci și de a crea planuri pe termen lung.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.