Anul 2023 nu pare a fi o perioadă bună pentru Bernard Arnault. Devenind în 2022 cel mai bogați dintre bogații planetei, înaintea lui Elon Musk, miliardarul francez privește neputincios cum averea lui se topește. După ce a atins, în iulie, recordul de 212 miliarde de dolari, conform Bloomberg Billionaires Index, averea celui care a fondat imperiul LVMH a continuat să scadă. În trei luni, s-au evaporat circa 60 de miliarde de dolari, o scădere de 28%. Bernard Arnault, care în ianuarie anul trecut a fost mai bogat decât Bill Gates și Warren Buffett la un loc, este acum pe „roșu” în ceea ce privește activele sale profesionale.
În top 10 al celor mai mari averi din lume, francezul este singurul care a suferit o contracție a averii sale în 2023. În timp ce Elon Musk „a câștigat” până acum în jur de 89 de miliarde de dolari, Jeff Bezos aproape 45 de miliarde, Mark Zuckerberg circa 69 de miliarde, iar fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin au strâns, fiecare, câte patruzeci de miliarde, regele luxului „a pierdut” aproape 8 miliarde. Este evident că, la bursă, meciul dintre tehnologie și lux favorizează, acum, primul domeniu.
Sfârșitul euforiei pentru LVMH
Scăderea activelor unde omul de afaceri este acționar în proporție de 40% prin intermediul companiei Christian Diro și 6% prin holdingul său de familie, poate fi explicată prin eșecurile bursiere ale LVMH. Dar nu este singurul motiv pentru care vânzările grupului au afișat, de la începutul anului, o creștere mult sub așteptări, de doar 9%.
Problema este că, până acum, afacerile grupului lui Arnault au beneficiat din plin de un boom înregistrat pe piețele asiatice, unde au marcat un avans de 34%. Acum însă au revenit la un nivel „normal” pe aceste piețe, de doar +11%.
Adevărată mahmureală
Dar, mai general, toate activitățile LVMH (cu excepția Sephora și a retailului) se află într-o perioadă mai puțin euforică. Articolele din piele, elementul emblematic al grupului cu Louis Vuitton, au avut performanțe mai puțin bune decât așteptările analiștilor, cu o creștere de 9% (față de un consens de 11%). În ceea ce privește vinurile și băuturile spirtoase, acest segment pare chiar mahmur, cu vânzări în scădere de 14%, pe fondul prăbușirii comerțului cu coniacurir.
Contextul inflaționist apasă asupra bugetului sau moralul cumpărătorilor de produse de lux. Așa crede Jean-Jacques Guiony, directorul financiar al LVMH, pentru care aceste „presiuni” îi penalizează pe cei mai tineri și mai puțin norocoși clienți care caută mărci mai ieftine în această perioadă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.