Alţi 14,1% dintre respondenţi vor să facă această schimbare în maximum 6 luni, ceea ce înseamnă că următoarea jumătate de an va fi extrem de dinamică din punctul de vedere al fluctuaţiei de personal, în condiţiile în care, cumulat, aproape 6 din 10 angajaţi vor să îşi găsească un alt loc de muncă, arată sursa citată.
De altfel, 7 din 10 respondenţi nu sunt mulţumiţi de jobul lor actual şi aproape la fel de mulţi se simt neapreciaţi la locul de muncă. Din acest motiv, mai mult de jumătate dintre participanţii la studiu au declarat că nu ar mai aplica niciodată, în viitor, pentru un loc de muncă în compania pentru care lucrează acum.
"Salariul este principalul motiv pentru care românii vor să-şi dea demisia. Următorul lucru care îi nemulţumeşte este legat de lipsa oportunităţilor de dezvoltare personală şi profesională. O parte destul de importantă dintre cei care au participat la studiu spun că vor să schimbe domeniul sau că au nevoie de un job care să le ofere un echilibru între viaţa personală şi cea profesională şi să reducă numărul de ore lucrate peste program. Ce ne arată, practic, studiul este faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care ţin de confortul nostru, ca angajaţi, de starea noastră de bine şi de crearea unui cadru care să motiveze mai degrabă prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec, precum salariul", a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Pe de altă parte, principalul element de retenţie este relaţia pe care o au cu colegii, urmat de distanţa scurtă dintre casă şi birou. Salariul vine abia pe locul al treilea, fiind urmat, la scurtă distanţă, de programul flexibil de lucru. Alte motive invocate de angajaţi sunt faptul că nu lucrează peste program, că au o relaţie bună cu managerul direct, simt că munca lor are un impact pozitiv în societate sau că lucrează pentru o companie cu o reputaţie bună în piaţă.
"Foarte interesant este, însă, faptul că angajaţii români au mare încredere în faptul că îşi pot găsi rapid o altă variantă. 22% dintre respondenţi cred că ar avea nevoie de maximum o lună pentru a-şi găsi un nou job, în timp ce 35,8% estimează că în cel mult trei luni se pot angaja în altă parte. 15,7% îşi iau ca orizont de timp între 3 şi 6 luni, iar 18% se gândesc că perioada găsirii unui nou job va dura cel puţin 6 luni", precizează comunicatul eJobs.
Potrivit sursei citate, concluziile studiului sunt susţinute şi de numărul total de aplicări din primul trimestru al lui 2019, care a crescut cu peste 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând până la aproape 3,9 milioane.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România. eJobs România apar?ine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. eJobs.ro are un număr de peste 4 milioane de CV-uri, mai mult de 2 milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi o bază de fani de 290.000 pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.