Pasagerii de la bordul zborurilor din UE vor putea să își folosească telefoanele mobile la maximul capacității și funcțiilor lor, la fel ca în cazul unei rețele mobile 5G la sol.
Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a declarat:
5G va permite servicii inovatoare pentru oameni și oportunități de creștere pentru întreprinderile europene. Cerul nu mai este o limită atunci când vine vorba de posibilitățile oferite de conectivitatea super-rapidă și de mare capacitate.
Începând din 2008, decizia de punere în aplicare a Comisiei a rezervat anumite frecvențe pentru comunicațiile mobile în avioane, permițând companiilor aeriene să furnizeze servicii de mesagerie, apeluri telefonice și servicii de date pasagerilor care zboară în UE. Această actualizare a deciziei de punere în aplicare a Comisiei privind comunicațiile mobile la bordul aeronavelor pregătește terenul pentru implementarea pe scară largă a serviciilor 5G.
Cum vor funcționa serviciile 5G la bordul aeronavelor
Serviciul este furnizat în cabina unei aeronave echipate, utilizând echipamente de rețea speciale, așa-numitele "pico-celule", pentru a conecta utilizatorii și a direcționa apelurile, mesajele și datele, de obicei prin intermediul unei rețele de satelit, între avion și rețeaua mobilă de la sol.
De asemenea, Comisia a modificat o decizie de punere în aplicare privind benzile de frecvență de 5GHz, care face ca benzile să fie disponibile pentru Wi-Fi în transportul rutier, de exemplu în mașini și autobuze. Decizia de modificare pune bazele inovațiilor în industria auto și, eventual, pentru aplicațiile Metaverse.
Conform modificării deciziei de punere în aplicare, statele membre pun la dispoziție benzile de frecvență de 5GHz pentru utilizarea la bordul vehiculelor rutiere cât mai curând posibil și cel târziu până la 30 iunie 2023.
Alstom și Engie ajută Nestle Waters să elimine emisiile de CO2
Sistemul inovator va fi dezvoltat de Alstom, iar hidrogenul va fi furnizat de ENGIE. Noul sistem va permite tracțiunea ecologică a locomotivelor pe tronsoanele de cale ferată care nu sunt electrificate, după cum a explicat Nestle. Acest lucru înseamnă că o singură locomotivă poate asigura transportul pe întregul traseu.
Sistemul presupune un vagon generator de hidrogen care va furniza energie electrică locomotivei. De acest serviciu va beneficia transportul de apă minerală naturală VITTEL între fabrica situată în Vosgi și diferitele sale centre de distribuție din Franța. Mai precis, Nestle Waters menționează rutele Vittel-Arles și Vittel-Montreuil Bellay ca fiind posibile beneficiare ale serviciului.
"În cele din urmă, acest proiect ar trebui să permită Nestlé Waters să reducă emisiile cu 10.000 de tone de CO2 pe an", a subliniat compania. Parteneriatul dintre Nestlé Waters și Alstom și ENGIE a fost lansat în aprilie anul trecut. Acest proiect va face din Nestle Waters prima companie europeană care se va baza pe hidrogenul regenerabil, după cum a susținut compania.
Eforturile Nestle Waters Franța de a trece la transportul feroviar
Nestle Waters France s-a alăturat în 2018 la Fret21, o mișcare franceză pentru a face transportul de marfă mai durabil. În același an, compania a deschis un serviciu de transport feroviar de marfă pentru instalația sa Perrier's din Fos-sur-Mer, în sudul Franței. În 2019, au implementat o locomotivă hibridă EURODUAL. În plus, în 2021, Nestle Waters France a lansat un serviciu de transport feroviar de marfă numit Glass Train pentru a returna ambalajele din sticlă pentru apele VITTEL și SAN PELLEGRINO pe calea ferată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.