Potrivit sursei citate, 57% dintre europenii chestionaţi spun că au vizionat un program TV care le-a schimbat în mod activ opinia cu privire la problemele societăţii, inclusiv cele legate de schimbările climatice, nivelul scăzut de trai, egalitatea economică şi discriminarea. Spre exemplu, documentarul 'Planeta Albastră' realizat de BBC, a motivat 83% de respondenţi să ia măsuri, astfel încât să reducă utilizarea plasticului de unică folosinţă.
Interesul cetăţenilor pentru conţinut TV despre problemele de actualitate este extrem de ridicat, două treimi dintre europeni exprimându-şi interesul pentru programele TV ancorate în actualitate, relevă datele studiului. Programul informativ, pe orice tip de subiect, este tot mai solicitat de utilizatori, 56% din participanţii la studiu considerând documentarul ca fiind genul de conţinut care a înregistrat cele mai multe îmbunătăţiri.
Pe de altă parte, trei sferturi dintre respondenţi (74%) consideră televiziunea drept una dintre cele mai de încredere surse de ştiri.
"Conform studiului, 73% dintre europeni susţin că televiziunea le-a îmbunătăţit stilul de viaţă - fie că doresc să înveţe o limbă nouă, să încerce un sport nou sau să fie voluntari. În acelaşi timp, un sfert dintre respondenţi doresc să călătorească în destinaţii noi, văzute la televizor, pe care nu le-ar fi considerat atractive iniţial, iar 38% spun că au fost încurajaţi să încerce reţete noi din culturi diferite. Rata aceasta creşte până la 41% în rândul utilizatorilor de televizoare inteligente, ceea ce sugerează că televizoarele cu acces la internet îmbunătăţesc cu adevărat experienţa de vizionare", se precizează într-un comunicat al Samsung, remis AGERPRES.
Siberia, bombă cu efect întârziat. În Europa, clima poate deveni insuportabilă
De asemenea, un sfert dintre respondenţi consideră că vizionarea unor programe TV contribuie la bunăstarea lor mentală generală, în timp ce o treime afirmă că este principala modalitate de relaxare.
Studiul indică, de asemenea, că televiziunea rămâne în continuare o experienţă preferată în familie, jumătate dintre utilizatori considerând timpul petrecut la televizor drept timp de calitate petrecut alături de familie, potrivit sursei. Astfel, mai mult de o treime (34%) dintre respondenţii europeni consideră că televizorul a creat unele dintre cele mai puternice amintiri alături de alte persoane, în special momentele cheie legate de sport sau de ştiri.
Pe de altă parte, 44% dintre respondenţii europeni consideră că reprezentarea rasială şi etnică la TV s-a îmbunătăţit considerabil în ultimii 5 ani, peste 40% dintre europeni spun că televizorul ajută la lărgirea orizonturilor lor, un sfert dintre europeni socializează în jurul televizorului cel puţin lunar, iar 80% dintre cei care urmăresc TV pe ecrane QLED consideră că această tehnologie îmbunătăţeşte experienţa de vizionare.
Sondajul a fost comandat de Samsung şi realizat online, în aprilie şi mai, de compania Foresight Factory, pe un eşantion de 8.000 de adulţi cu vârste de peste 18 ani din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Spania, Suedia, Olanda şi Polonia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.