"În toate locaţiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei; 152 avertismente; oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei; oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei; oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine; propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine", se arată într-un comunicat al ANPC.
Printre cele mai frecvent întâlnite abateri s-au numărat neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat, inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conţinute, nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită.
Totodată, au fost constatate şi alte nereguli precum nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare, schimbarea stării termice iniţiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare şi comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.
"Supravegherea activităţii marilor retaileri este o prioritate pentru Autoritatea noastră. Lanţurile foarte mari de magazine au un impact social major. Din acest motiv, suntem obligaţi să analizăm permanent de la calitatea legumelor şi fructelor, până la condiţiile de comercializare, inclusiv diferenţele de preţ ale produselor de la raft, la casa de marcat. Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor. Din păcate, pare că nu reuşim să ne facem înţeleşi şi, permanent, sunt invocate abuzurile Autorităţii noastre când, de fapt, îşi doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu", a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.