Analistul a explicat de ce suntem în zona lui "ar fi bine să fie bine ca să nu fie rău"
"Atâta timp cât nu vedem un studiu de impact pe această zonă, suntem în zona lui 'ar fi bine să fie bine ca să nu fie rău'. Cum s-a ajuns la 0,5 lei? De ce nu 1 leu? De ce nu o reducere a TVA la carburanți, așa cum s-a întâmplat în alte țări? De ce doar pentru transportatori și nu pentru toată lumea? Nu se creează oare un avantaj competitiv pentru transportatori? Care este impactul în mediul de afaceri? Sunt întrebări logice, cu fundament economic, la care nu avem încă un răspuns", a declarat Adrian Negrescu.
Situaţie PARADOXALĂ în sistemul bancar din România. Vasilescu (BNR): Bani care stau degeaba!
"Insuficiente pentru a stinge focul inflației"
"Sperăm să îl avem, să vedem calculele privind impactul acestei decizii salutare, dar în opinia mea insuficiente pentru a stinge focul inflației. Rămâne de văzut totodată când, cum și în ce condiții va fi aplicată această facilitate, cum își vor recupera firmele de transport banii din compensări, care sunt detaliile concrete. Asta pentru că avem exemplul nefericit al compensărilor și plafonărilor din zona de energie unde firmele așteaptă în continuare să își primească banii de la stat", a spus analistu.
"Am serioase îndoieli"
"În privința eficacității măsurii, am serioase îndoieli că va avea un impact semnificativ, având în vedere evoluția prețului petrolului, creșterea costurilor operaționale și dinamica vânzărilor", a încheiat Adrian Negrescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.