De precizat că, la sfârșitul anului 2019, rețeaua feroviară națională a Chinei, a doua mare economie a lumii, a atins o lugime totală de 139.000 de kilometri, cea de mare viteză depășind 35.000 de kilometri.
Dintre cele 51 de noi căi feroviare construite anul trecut, linia de mare viteză care face legătura între Beijing și Zhangjiaku, oraș co-organizator al Jocurilor Olimpice de iarnă din 2022, marchează un progres semnificativ în sistemul de pilotare automată a trenurilor chineze de mare viteză. Echipate cu noua tehnologie, trenurile vor putea rula automat cu o viteză maximă de 350 kilometri pe oră.
Lu Dongfu, directorul general al China State Railway Group, a declarat că, dintre proiectele prevăzute pentru 2020, cea mai mare provocare va fi construcția căii ferate Sichuan-Tibet, pentru care pregătirile au început deja, având în vedere că vor fi aplicate sisteme inovative și norme tehnice specifice.
Citește și Principalele riscuri ale anului 2020 pentru piețele de capital
Comentând aceste informații, Zhang Xiaodong, profesor de economie la Universitatea Jiaotong din Beijing, a subliniat că, ”de la inaugurarea, în 2008, a primei linii de cale ferată de mare viteză, pe ruta Beijing-Tianjin, China a construit mai multe linii feroviare de mare viteză decât Japonia și Europa în ultimii 40 de ani”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.