"Cartonul alergător", "bombardierul de plastic" sau "Porsche-ul săsesc", acestea sunt doar câteva dintre multele porecle care au fost date Trabantului.
Și există un sâmbure de adevăr în fiecare glumă: Mașina, care a fost produsă în Zwickau, Saxonia, a fost fabricată dintr-un plastic dur cunoscut sub numele de Duroplast, realizat din materiale reciclate, inclusiv fibre de bumbac presat, rășini sintetice și cârpe din Uniunea Sovietică.
În RDG era criză de metal așa că producătorul de automobile Trabant a folosit materiile prime care erau disponibile la acea vreme - cel puțin mașina nu putea rugini complet...
Alte modele
Deși existau planuri de dezvoltare ulterioară - iar inginerii est-germani au venit chiar cu noi prototipuri - liderii RDG s-au opus producției de noi modele ceea ce a condamnat practic Trabantul, dat fiindcă nu a putut ține pasul cu piața auto.
Citește și: Dacia Jogger, scor prost la testele de siguranță
Însă, mașina era una populară în fostele țări comuniste inclusiv în România, cel puțin până în momentul în care țara noastră a început să producă autoturismele Dacia, la Pitești.
Întrucât în RDG nu exista aproape nicio altă alternativă, est-germanii au cumpărat în număr mare aceste mașini cu motoare în doi timpi.
În 1989 Trabantul devine "mașina emblematică a anului" după unificarea Germaniei.
Modelul a devenit celebru în întreaga lume odată cu căderea Zidului Berlinului, deoarece mii de astfel de mașini au făcut coadă pentru a traversa liber granița dintre Germania de Est și Germania de Vest în 1989, devenind "mașina anului". Cu toate acestea, în ciuda simbolismului său încărcat, Trabant a dispărut de pe drumurile germane la scurt timp după aceea.
O mașină de epocă populară
Deși germanii sunt cunoscuți pentru dragostea lor pentru mașinile luxoase, în ochii multora, Trabant rămâne o mașină cult. Potrivit Autorității Federale de Transport Motorizat, la începutul anului 2019 erau înregistrate în Germania aproximativ 34.500 de autoturisme Trabant.
Proprietarii de Trabant se adună la diferite întâlniri ale fanilor care sunt organizate în fiecare an în toată Germania dar și în , iar diferite companii permit și turiștilor să se plimbe cu ele.
Chiar și Google a celebrat această mașină est-germană cu un Google Doodle cu ocazia Zilei Unității Germane din 2017, desenul fiind o imagine care prezenta un Trabant albastru alături de un Volkswagen roșu din Germania de Vest.
În România un Trabant recondiționat costă în jur de 12.000 de lei, pe site-urile de vânzări.
Germania a prodis între 1957 și 1991 în jur de 3 milioane de mașini Trabant.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.