31 de ani de când a fost produs ultimul Trabant

Oana Pavelescu |
Data publicării:

La 7 noiembrie 1957, primul Trabi a ieșit de pe linia de producție în fosta Republică Democrată Germania (RDG) iar la 30 aprilie 1991, ultima astfel de mașină, simbol al comunismului, a ieșit pe porțile fabricii.

"Cartonul alergător", "bombardierul de plastic" sau "Porsche-ul săsesc", acestea sunt doar câteva dintre multele porecle care au fost date Trabantului.

Și există un sâmbure de adevăr în fiecare glumă: Mașina, care a fost produsă în Zwickau, Saxonia, a fost fabricată dintr-un plastic dur cunoscut sub numele de Duroplast, realizat din materiale reciclate, inclusiv fibre de bumbac presat, rășini sintetice și cârpe din Uniunea Sovietică. 

În RDG era criză de metal așa că producătorul de automobile Trabant a folosit materiile prime care erau disponibile la acea vreme - cel puțin mașina nu putea rugini complet...

Alte modele

Deși existau planuri de dezvoltare ulterioară - iar inginerii est-germani au venit chiar cu noi prototipuri - liderii RDG s-au opus producției de noi modele ceea ce a condamnat practic Trabantul, dat fiindcă nu a putut ține pasul cu piața auto.

Citește și: Dacia Jogger, scor prost la testele de siguranță

Însă, mașina era una populară în fostele țări comuniste inclusiv în România, cel puțin până în momentul în care țara noastră a început să producă autoturismele Dacia, la Pitești.

Întrucât în RDG nu exista aproape nicio altă alternativă, est-germanii au cumpărat în număr mare aceste mașini cu motoare în doi timpi.

În 1989 Trabantul devine "mașina emblematică a anului" după unificarea Germaniei.

Modelul a devenit celebru în întreaga lume odată cu căderea Zidului Berlinului, deoarece mii de astfel de mașini au făcut coadă pentru a traversa liber granița dintre Germania de Est și Germania de Vest în 1989, devenind "mașina anului". Cu toate acestea, în ciuda simbolismului său încărcat, Trabant a dispărut de pe drumurile germane la scurt timp după aceea.

O mașină de epocă populară

Deși germanii sunt cunoscuți pentru dragostea lor pentru mașinile luxoase, în ochii multora, Trabant rămâne o mașină cult. Potrivit Autorității Federale de Transport Motorizat, la începutul anului 2019 erau înregistrate în Germania aproximativ 34.500 de autoturisme Trabant.

Proprietarii de Trabant se adună la diferite întâlniri ale fanilor care sunt organizate în fiecare an în toată Germania dar și în , iar diferite companii permit și turiștilor să se plimbe cu ele. 

Chiar și Google a celebrat această mașină est-germană cu un Google Doodle cu ocazia Zilei Unității Germane din 2017, desenul fiind o imagine care prezenta un Trabant albastru alături de un Volkswagen roșu din Germania de Vest. 

În România un Trabant recondiționat costă în jur de 12.000 de lei, pe site-urile de vânzări.

Germania a prodis între 1957 și 1991 în jur de 3 milioane de mașini Trabant.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472409.05RON
1 ETH = 16026.23RON
1 LTC = 446.63RON
1 XRP = 7.51RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel