"Eram deputat la momentul respectiv, 2018 sau 2019, când am votat împotriva legii transportului alternativ, pentru că nu e normal ca un serviciu public, cum este taximetria, să fie reglementat de autoritatea locală şi un alt serviciu public, cum este aşa-zisul transport alternativ, să fie reglementat de către o autoritate centrală, iar autoritatea locală să aibă un număr limită de autorizaţii pe care poate să le dea, iar autoritatea centrală, care nu cunoaşte situaţia concretă din fiecare localitate, să poată să autorizeze oricâţi. Sunt multe alte probleme. Cred că aici, în această zonă, nu are ce să caute autoritatea centrală şi trebuie lăsată autoritatea locală să reglementeze. Dar, e un episod trecut, sunt şase ani de atunci", a afirmat Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă.
El a precizat că, în prezent, sunt 3.000 de autorizaţii neatribuite, în condiţiile în care cei care le deţineau au renunţat la ele.
"Noi avem în momentul de faţă vreo 3.000 de autorizaţii care sunt neatribuite, adică oamenii, pur şi simplu, au renunţat la ele sau firme. Mâine avem proiectul de hotărâre pentru rescoaterea lor în circuit pentru taximetriştii care vor să aplice, fie persoane fizice autorizate, fie firme", a precizat primarul general.
Potrivit acestuia, există probleme legate de taximetrie, în urma controalelor efectuate rezultând că acest serviciu este "departe" de ce îşi doresc oamenii.
Asociaţia Naţională a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT) continuă miercuri protestele începute luni în Piaţa Constituţiei, solicitând emiterea, în regim de urgenţă, a unui act normativ care să reglementeze activităţile de transport alternativ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.