'Piaţa americană are un potenţial enorm de creştere a schimburilor comerciale şi a volumului investiţional bilateral, susţinut de cele două medii de afaceri, dar şi de Parteneriatul Strategic între România şi SUA. Programul Smart Start USA a câştigat, doar în primul an de implementare, peste 10.000 de adepţi atât în România cât şi în SUA şi avem cereri şi pentru alte pieţe din Europa şi Orientul Mijlociu. Rămân consecvent şi dedicat proiectului meu de susţinere, alături de partenerii de implementare a Smart Start USA, a antreprenoriatului românesc să se internaţionalizeze', a declarat Ilan Laufer, coordonatorul programului, se spune în comunicatul platformei.
Evenimentul a oferit oamenilor de afaceri români posibilitatea să exploreze aspectele legislative şi ale regulamentelor aplicate la nivelul oraşelor, statelor americane, precum şi la nivel federal, într-un dialog direct cu Jan Fuerestadt şi Kritian Stiles, ambii directori la Mercury, LLC, una dintre cele mai cunoscute firme de strategie publică.
De asemenea, de la reprezentanţii Camerei de Comerţ Româno-Americană, Arthur Rosenfield, Liviu Goldenberg, Mark A. Meyer, Andre Cappon şi Elias Wexler au aflat cum reuşesc companiile americane să facă faţă unei competiţii eficiente în New York City şi în Statele Unite. Reprezentanţilor români le-au fost prezentate dinamicile şi posibilităţile oferite de piaţa americană, cum pot avea vânzări profitabile în condiţiile de creditare şi condiţionări vamale şi logistice specifice SUA, aspecte juridice de bază în derularea afacerilor în Statele Unite, ce finanţări suplimentare pot fi acordate start-up urilor şi IMM-urilor în Statele Unite, care sunt standardele de siguranţă, calitate, performanţă, acceptanţă şi testare care trebuie respectate în derularea unei activităţi de producţie în SUA.
Totodată, de la Ivan Gilbert, principal ImmLex Law Group, antreprenorii români au obţinut informaţii referitoare la condiţiile de obţinere a vizelor şi permiselor de lucru pentru teritoriul SUA, iar de la Mark D Cowan, CEO Potomac Intl Partners, au aflat cum îşi pot maximiza şansele de intrare pe piaţa SUA prin parteneriate şi sprijin guvernamental.
Evenimentul a fost organizat de Smart Start USA şi Camera de Comerţ Româno-Americană din New York, cu susţinerea autorităţilor locale din New York, a Camerei de Comerţ şi Industrie a României, a Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi a partenerilor de implementare First Bank, Banca Transilvania, Banca Comercială Română, Mastercard, certSign, Fondul
Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM şi Fondul Român de Contragarantare.
Programul contribuie la dezvoltarea Parteneriatului Strategic între România şi Statele Unite ale Americii prin susţinerea dezvoltării sectoarelor economice prioritare pentru exportul românesc şi consolidarea relaţiilor comerciale româno-americane.
Smart Start USA se adresează antreprenorilor care doresc să îşi extindă afacerile pe pieţele internaţionale, în special pe piaţa
americană, facilitând, prin cele peste 1.000 de sucursale bancare ale partenerilor de implementare implicaţi, accesul la finanţare, îndrumare şi educaţie antreprenorială pentru un număr de 10.000 companii româneşti, anual.
Programul Smart Start USA, cu un buget de 500 de milioane de dolari pentru finanţarea firmelor româneşti care vor să se extindă pe piaţa americană, a fost lansat la începutul lunii octombrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.