210 zboruri sunt eligibile pentru compensaţii - cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinaţie cu o întârziere mai mare de 3 ore, fără a avea situaţii de excepţie precum condiţii meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări.
”Spre comparaţie, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situaţie. În ceea ce priveşte numărul pasagerilor afectaţi, acesta depăşeşte 20.300 în Q1 2019, aproape dublu faţă de Q1 2015 (10.600 pasageri)”, spune AirHelp.
În 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna ianuarie (11 ianuarie 2019), faţă de final de martie, aşa cum a fost mereu.
”Pentru 2020 ne aşteptăm ca numărul pasagerilor afectaţi să crească. Această situaţie e urmare a faptului, printre altele, că operatorii aerieni duc o luptă, la nivel international, pe vânzarea a cât mai multe locuri în avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intră pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate şi a personalului redus. Am observant în 2018 o creştere a grevelor personalului navigant, lucru nu atât de des întâlnit în trecut”, a spus purtător de cuvânt al AirHelp, Mara Koziarz.
Citește și:România: 1.500 de zboruri cu întârziere în 2019. Vă puteți cere drepturile
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.