Este vorba despre companii care fac obiectul unei interdicţii de exploatare sau al unor restricţii operaţionale pe teritoriul Uniunii Europene deoarece nu respectă standardele internaţionale de siguranţă, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
În urma actualizării, 21 de companii aeriene certificate în Rusia, inclusiv liderul Aeroflot, sunt incluse în prezent pe lista UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranţă. Această situaţie reflectă îngrijorări grave în materie de siguranţă cauzate de reînmatricularea forţată de către Rusia a unor aeronave aflate în proprietate străină, permiţând operarea acestora cu bună ştiinţă fără certificate de navigabilitate valabile. Acest lucru încalcă standardele internaţionale de siguranţă a aviaţiei.
"Agenţia Federală Rusă de Transport Aerian a permis companiilor aeriene ruseşti să opereze sute de aeronave deţinute de proprietari străini fără un certificat de navigabilitate valabil. Companiile aeriene ruseşti în cauză au făcut acest lucru cu bună ştiinţă, încălcând standardele internaţionale de siguranţă relevante. Aceasta nu reprezintă doar o încălcare clară a Convenţiei privind aviaţia civilă internaţională (Convenţia de la Chicago), ci şi o ameninţare imediată la adresa siguranţei. Trăim în contextul agresiunii militare neprovocate şi nejustificate a Rusiei împotriva Ucrainei. Cu toate acestea, doresc să fac foarte clar faptul că această decizie nu reprezintă o altă sancţiune împotriva Rusiei; ea a fost luată exclusiv pe baza unor motive tehnice şi de siguranţă. Nu amestecăm siguranţa cu politica", a declarat comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, relatează Agerpres.
117 companii aeriene sunt interzise în spaţiul aerian al UE
După actualizarea de luni, 117 companii aeriene sunt interzise în spaţiul aerian al UE, respectiv 90 de companii aeriene certificate în 15 state, precum Afganistan, Angola, Armenia, Congo, Djibouti, Eritreea, Guineea Ecuatorială, Kârgâzstan, Liberia, Libia, Nepal, Sierra Leone şi Sudan, din cauza unei supravegheri inadecvate a siguranţei aviaţiei din partea autorităţilor aeronautice din respectivele state; 21 de companii aeriene certificate în Rusia, precum şi 6 companii aeriene individuale din alte state, pe baza unor deficienţe grave de siguranţă identificate: Avior Airlines (Venezuela), Blue Wing Airlines (Suriname), Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Irak), Med-View Airlines (Nigeria) şi Air Zimbabwe (Zimbabwe).
Alte două companii aeriene fac obiectul unor restricţii operaţionale şi pot efectua zboruri spre UE doar cu anumite tipuri de aeronave: Iran Air (Iran) şi Air Koryo (Coreea de Nord).
Actualizarea Listei UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranţă se bazează pe avizul unanim al unor experţi în domeniul siguranţei aviaţiei din statele membre, care s-au reunit prin videoconferinţă la 5 aprilie 2022, sub auspiciile Comitetului UE pentru siguranţa aeriană. Comitetul este prezidat de Comisia Europeană cu sprijinul Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei. Comisia pentru transport din Parlamentul European a sprijinit actualizarea. Deciziile din cadrul Listei UE pentru siguranţa aeriană se bazează pe standardele internaţionale de siguranţă, în special pe cele ale Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.