Producătorul britanic deţinut de grupul german BMW a precizat că în 2022 a livrat 6.021 de automobile, în creştere cu 8% comparativ cu 5.586 de automobile în 2021, când a fost înregistrat precedentul record de vânzări al Rolls-Royce.
Vânzările de automobile de lux Rolls-Royce au fost susţinute de cele două Americi, în frunte cu SUA care a rămas cea mai importantă piaţă, responsabilă pentru aproximativ 35% din vânzări. În China însă, a doua mare piaţă pentru Rolls-Royce, restricţiile introduse în contextul pandemiei de coronavirus au condus la o scădere de o singură cifră a vânzărilor de automobile de lux.
Cu toate acestea, directorul general de la Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös a subliniat că scăderea pieţei chineze este contracarată de creşterile înregistrate pe alte pieţe. "Carnetul nostru de comenzi se întinde până în 2023 pentru toate modelele", a spus Torsten Müller-Ötvös.
Producătorul auto a precizat în special faptul că pre-comenzile pentru primul său model complet electric, Spectre, care ar urma să fie pus în vânzare la finele lui 2023, i-au depăşit toate aşteptările.
Directorul general Torsten Müller-Ötvös a mai spus că creşterea preconizată pentru 2023 va veni în pofida faptului că Rolls-Royce a oprit vânzările în Rusia, o piaţă care în mod normal era responsabilă pentru 250 până la 300 de unităţi vândute într-un singur an, ca urmare a invaziei Ucrainei.
Compania, care în prezent are 2.500 de angajaţi, susţine că clienţii săi sunt dispuşi să plătească aproximativ o jumătate de milion de euro pentru un Rolls-Royce personalizat la comandă.
Tesla a scăzut prețurile modelelor sale comercializate în China, din cauza cererii slabe
Tesla a redus vineri preţurile automobilelor sale din China pentru a doua oară în trei luni, alimentând un război al preţurilor, pe fondul înrăutăţirii perspectivelor legate de cerere, pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite CNBC.
Măsura, alături de o primă reducere a preţurilor efectuată în octombrie şi diverse stimulente care se ridică până la 10.000 de yuani, acordate cumpărătorilor chinezi în ultimele trei luni, este echivalentp cu o reducere de 13%-24% a preţurilor automobilelor Tesla, începând din septembrie, potrivit calculelor Reuters, relatează News.ro.
Vineri, Tesla a redus preţurile pentru toate versiunile automobilelor Model 3 şi Model Y din China, cu 6%-13,5%, potrivit calculelor Reuters realizate pe baza preţurilor afişate pe site-ul companiei.
Preţul de pornire pentru Model 3, de exmplu, a fost redus de la 265.900 de yuani la 229.900 de yuani (33.427 de dolari).
Măsura vine după ce livrările din decembrie al maşinilor Tesla fabricate în China au atins cel mai redus nivel din ultimele cinci luni şi la câteva zile după ce Beijingul a încheiat un program de subvenţii care a contribuit la crearea cele mai mari pieţe de vehicule electrice din lume.
Scăderea cererii a obligat producătorii de vehicule electrice să absorabă impactul deciziei autorităţilor.
Reducerile de preţuri ale producătorului auto american au adus preţul de pornire al Model 3 la acelaşi nivel cu preţul celui mai bine vândut sedan al companiei chineze BYD, Han EV, care este vândut de la 219.800 de yuani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.