Publicitate
În Mamaia Nord (sau în limbajul uzual Năvodari), Asociația pentru Protecția Consumatorilor a descoperit că administratorul unei plaje cere 200 de lei pentru ca un turist să își pună prosopul pe nisip, suprafața alocată diind de 2m/1,4m.
Ne-am uitat și pe site-ul complexului unde și acolo sunt trecute aceleași prețuri.
Pe lângă prețul colosal mai este o problemă, nisipul. Acesta nu este nisipul fin cu care eram obișnuiți la Mamaia de fapt nici nu poate fi numit nisip ci scoici concasate.
Unele plaje de pe litoralul Mării Negre au fost lărgite iar pentru ca acest lucru să fie posibil, a fost extras nisip din mare care a fost adus la mal, nisip care de cele mai multe ori era format din scoici sparte.
În pofida faptului că turoperatorii români afirmă sus și tare că prețurile de pe litoralul românesc sunt mici, realitatea din teren îi contrazice de fiecare dată.
Citește și: Tendințe în preferințele turiștilor români. Cele mai frecventate destinații
La ora actuală, putem afla orice preț oriunde în lume cu ajutorul internetului.
Rimini
De pilă, la Rimini, Italia, două șezlonguri cu umbrelă costă 124 de lei, tot două șezlonguri cu umbrelă dar lângă apă, costă 148 de lei.
Saint Tropez
Pe riviera franceză, prețurile variază de asemeni de la 25 la 90 de euro. La Saint Tropez sunt între 35 și 45 de euro.
Doar prin aceste simple comparații ne dăm seama că în România administratorii plajelor par să fi pierdut contactul cu realitatea.
Am putea să îi întrebăm dacă ei cunosc puterea de cumpărare a românilor și nivelul lor de trai și dacă ei apreciază că este comparabil cu cel al unui francez care se duce la Sait Tropez sau a unui Italian care merge la Rimini.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.